Zwróccie proszę uwagę przesyłając dane klientom z GA np. podczas robienia wniosków, czy dane te są na podstawie 100% sesji z danego okresu. Generalnie niezależnie od tego czy wejdziecie do GA z wtyczki (gdzie są domyślnie 2 segmenty) np.: https://analytics.google.com/analytics/web/?hl=pl&authuser=0&pli=1#/report/acquisition-channels/a99749341w146439357p151208568/_u.date00=20230101&_u.date01=20230131&_u.date10=20221201&_u.date11=20221231&_.useg=builtin1,builtin5&explorer-graphOptions.selected=analytics.nthDay/ czy z ręki wchodząc w dany kanał gdzie jest jeden segment danych np.: https://analytics.google.com/analytics/web/?hl=pl&authuser=0&pli=1#/report/acquisition-channels/a99749341w146439357p151208568/_u.date00=20230101&_u.date01=20230131&_u.date10=20221201&_u.date11=20221231&_.useg=builtin1&explorer-graphOptions.selected=analytics.nthDay&explorer-table.plotKeys=%5B%5D&_r.drilldown=analytics.trafficChannel:Organic%20Search/ to […]
Szkolenie strategia linkowania
Instrukcja dotyczy głównie prac on-site. Świadomie pomijam linkbuilding i aspekty techniczne (poza linkowaniem wewnętrznym i indeksacją). To robimy jak dotychczas. Chciałbym żebyście przetestowali i na podstawie instrukcji zrobili strategie dla klientów od 01.02/15.02 – standardowo zostaną sprawdzone przez managerów + dodatkowo przeze mnie, żeby uwzględnić więcej przykładów i w razie potrzeby dopracować instrukcję. W następnym […]
Wdrożenie Google Analytics 4 Dla obecnych Klientów
1. Skorzystaj z asystenta konfiguracji usługi Google Analytics 4 Podczas konfiguracji Google Analytics 4 dla obecnych Klientów najlepiej skorzystać z Asystenta konfiguracji usługi Google Analytics 4 dostępnego w Usługach dla danego konta Klienta. Aby dostać się do asystenta wybieramy odpowiednio Konto Klienta -> Administracja -> Usługa -> Asystent konfiguracji usługi Google Analytics 4 Następnie zostaniemy […]
ChatGPT – w codziennej pracy
Cześć, Od jakiegoś czasu testuję wtyczkę AIPRM wykorzystującą ChatGPT w codziennej pracy w celu zwiększenia efektywności oraz optymalizacji prac na klientach. Przykładowe wykorzystanie wtyczki do przygotowania tematów blogowych dla klienta. Topical Authority – po wpisaniu głównej frazy oraz języka (ważne jest zachowanie formatu) otrzymujemy listę propozycji tematów blogowych, z frazami kluczowymi oraz intencją wyszukiwania. Całość […]
Wykorzystywanie danych z raportów ADS
Cześć, Zachęcam do wykorzystywania danych z raportów ADS przesyłanych do klientów. Dane odnośnie CTR, kilknięć, konwersji pozwalają nam zwiększyć efektywność naszych działań prowadzonych na klientach. 🙂 Zdążają się sytuacje, że Google Planner pokazuje 0 popularności, natomiast dane z ADS pokazują, że dana fraza jest jednak wyszukiwana i ma wysoki współczynnik CTR. Dzięki raportowi możemy ustalić […]
Jak szybko zrobić szablon nowej strony na miasto?
Cześć, Zastanawiacie się, jak szybko zrobić szablon nowej strony na ogólne fazy pod miasto? Powielić stronę główną i dodać unikalne treści. Prosto, prawda? Strona te jest zazwyczaj przez klienta dopieszczona pod względem konwersji. Jak brakuje treści (bo na głównej klient nie chciał dodać) to te lokalizacyjne klient często traktuje jako poboczne, dodatkowe i nie ma […]
Oko plugin nie działa
Artykuł zakłada, że masz trzymasz pliki wtyczki w folderze Google Drive (https://seopedia.widoczni.pl/index.php/2022/05/18/polautomatyczna-aktualizacja-wtyczki-oko-plugin-chrome/). Zrestartuj przeglądarkę Upewnij się, że Google Drive działa i ma pobrane wszystkie pliki. Wyłącz i włącz przeglądarkę (wszystkie okna i karty, możesz jeszcze sprawdzić, czy na pewno jest wszystko zamknięte w menadżerze zadań). Przeglądarka ładuje dane wtyczki w momencie jej uruchamiania, więc jeżeli […]
Śledzenie linków wychodzących na stronie (GTM+GA) – przydatne dla producenta lub pośrednika
Jeśli Wasz Klient prowadzi stronę, która sama w sobie nie sprzedaje produktów bezpośrednio, a jest wyłącznie pośrednikiem lub producentem danego sprzętu / produktu, to może się Wam przydać śledzenie, do jakich sklepów Klienci najczęściej przechodzą. Dla Klienta jest to również cenna wskazówka z jakiej współpracy może zrezygnować, na rzecz innej. Aby skonfigurować tego typu zdarzenia […]
Tworzenie zdarzeń/konwersji przez GTM – instrukcja PDF
Zespół ADS przygotował instrukcję konfiguracji GTM, myślę, że może się przydać 🙂
Wymuszanie wyświetlenia naszego meta desc w wynikach
Często zdarza się sytuacja, że mimo iż wprowadziliśmy własne meta desc to Google w wynikach wyszukiwania wyświetla inny tekst zaczerpnięty np. z contentu znajdującego się na stronie. Przeszkadza to szczególnie jeżeli chcemy zoptymalizować CTR z wyników wyszukiwania. Uwaga: wcześniej warto upewnić się czy nasze meta desc jest faktycznie odpowiednie (tematyczne) dla danej strony. Rozwiązaniem jest […]