Szkolenie strategia linkowania

  1. Instrukcja dotyczy głównie prac on-site. Świadomie pomijam linkbuilding i aspekty techniczne (poza linkowaniem wewnętrznym i indeksacją). To robimy jak dotychczas.
  2. Chciałbym żebyście przetestowali i na podstawie instrukcji zrobili strategie dla klientów od 01.02/15.02 – standardowo zostaną sprawdzone przez managerów + dodatkowo przeze mnie, żeby uwzględnić więcej przykładów i w razie potrzeby dopracować instrukcję.
  3. W następnym etapie dokończę instrukcje postępowania:
  • weryfikacja efektów strategii i ustalanie dalszych planów,
  • eliminacja blokad uniemożliwiających wdrożenie strategii,

Przedstawię też przykłady najlepszych strategii.

Cel:

  • Przygotuj szczegółowy plan działań na 2 i 3 miesiąc współpracy, oraz wstępny zarys dalszych prac mających na celu doprowadzenie do pełnej optymalizacji strony pod kątem on-site.

Zakończ analizę gdy:

  • Wiesz czym zajmuje się klient,
  • Wiesz jakie mniej więcej frazy są popularne w branży klienta,
  • Wiesz jaka jest aktualna widoczność strony,
  • Wiesz od których adresów chcesz zacząć optymalizację (15-40url) lub jakie podstrony chcesz stworzyć,
  • Wiesz jakie chcesz zlecić pierwsze teksty (3-6)

Lub jeśli przeanalizowałeś wszystkie elementy i wymagana jest dokładniejsza analiza. Wtedy strategia powinna zawierać pierwsze strony które możemy zoptymalizować/stworzyć/opisać i informację co wymaga dalszych analiz.

  1. Zrozumienie biznesu klienta

a) Zapoznaj się z:

  • briefem,
  • stroną klienta,

b) Ustal:

  • co oferuje klient
  • do kogo skierowany jest produkt/usługa
  • które elementy oferty są najważniejsze z perspektywy biznesowej (największa marża / największa popularność )
  • co klient chce osiągnąć dzięki współpracy z agencją,
  • w jaki sposób dochodzi do konwersji (koszyk, formularz, telefon, mail, rejestracja konta)
  • na jakie frazy klient proponuje się pozycjonować,

c) Jeżeli coś jest niejasne, przygotuj dodatkowe pytania, do doprecyzowania przez klienta

  1. Sprawdź ogólną tendencję w Senuto:

a) Ustal z jakiego poziomu startujemy

  • Mała liczba fraz – Prawdopodobnie słabo rozbudowana strona, świeża domena, błędy techniczne -> konieczna edukacja klienta o czasie na wypracowanie efektów,
  • Stagnacja lub frazy w TOP50 ale nie w TOP10 i TOP3 – warto wyfiltrować frazy na pozycjach 4-20,
  • Wyraźne spadki – Zaplanować dodatkową analizę,
  • Liczba fraz znacząco przekracza liczbę fraz z umowy – Kluczowe będzie odpowiednie dobranie priorytetów,
  1. Dobór fraz – Przeanalizuj w jaki sposób szukane są produkty/usługi klienta:

a) GSC – jakie frazy już teraz generują ruch na stronie klienta.

  • wyklucz brand,
  • sprawdź najpopularniejsze frazy,
  • sprawdź najpopularniejsze strony,

b) Senuto – na jakie frazy rankuje konkurencja a klient nie

  • sprawdzamy konkurencje którą sami uznamy za dobrze wypozycjonowaną,
  • warto rzucić okiem na konkurencję zaproponowaną przez klienta w briefie,

c) Keyword planner/Senuto/Autouzupełnianie – jakie są najpopularniejsze frazy w branży,

d) Na podstawie analiz zbierz ogólną grupę fraz w danej branży i oszacuj gdzie jest największy potencjał:

  • Warto przeanalizować GA i ustalić co już teraz u klienta konwertuje i upewnić się, że uwzględniamy to w planach.
  1. Sprawdź intencję wyszukiwania fraz i pogrupuj frazy tematycznie
  • Sprawdź jaki rodzaj podstron wyświetla się w wynikach wyszukiwania na każdą z fraz (produkt/kategoria/strona główna/blog itp.)
  • Jeśli na różne frazy, wyniki wyszukiwania zwracają te same podstrony w TOP10, to znaczy że frazy są powiązane tematycznie.
  1. Ustal jak mniej więcej powinna wyglądać „idealna” struktura strony, odpowiadająca ogólnej grupie fraz w danej branży.
  2. Porównaj „idealną” strukturę, z aktualną strukturą strony.
  • Stwórz macierz,
  • Frazy które odpowiadają aktualnym podstronom dopisz do podstron,
  • Frazy które nie odpowiadają podstronom dodaj do macierzy jako propozycje rozbudowy (chyba że istniejące podstrony mają wysokie pozycje)
  • Jeśli nie ma wystarczająco dużo fraz ofertowych zaproponuj bloga,
  • Dodaj frazy do śledzenia,
    Konieczne jest ustalenie jaka struktura strony jest optymalana, i dażenie do stworzenia takiej struktury. Nie powinniśmy optymalizować i opisywać strony, tylko dlatego że takie strony istnieją.
  1. Sprawdź aktualne pozycje fraz i status optymalizacji.
    Które frazy są najpopularniejsze
    Które frazy mogą najszybciej awansować do TOP3/TOP10
    Które adresy są najgorzej zoptymalizowane:
  • brak frazy w title/h1/tekscie,
  • krótki tekst,
  • fraza przypisana do złej podstrony,
  • strony niezaindeksowane,
  • strony słabo podlinkowane wewnętrznie,
  • pozycja 100
  1. Ustal priorytety i plan działań:
    a) Na których frazach powinniśmy się skupić?
    b) Od których adresów URL zaczynamy optymalizację?
    c) Które strony chcemy opisać w pierwszej kolejności?
    d) Jakie podstrony chcemy stworzyć w ramach rozbudowy?
    e) Czy wymagana przebudowa linkowania wewnętrznego?
    f) Czy są strony które wymagają zaindeksowania?
    g) Co wymaga dalszych analiz?
  2. Zweryfikuj budżet klienta i dopasuj działania do zasobów.
  3. Ustal czy jest coś z czym klient może lub musi nam pomóc, w celu wypracowania wyników.
    Wyjaśnienie oferty (w przypadku trudnych branż)
    Wsparcie w przygotowywaniu tekstów
    Podpinanie produktów
    Tworzenie kategorii

Forma strategii:
W komentarzu zapisz:

  • W kilku zdaniach ogólne podsumowanie analiz
  • W punktach działania, które chcesz podjąć w 2 i 3 miesiącu współpracy (na podstawie punktu 8)
  • Strategia musi zawierać konkretne działania, do których będzie można wrócić i zweryfikować czy zostały wdrożone.
    To dlaczego chcemy dane działania robić, jest ważniejsze niż jakie to są działania.
Szkolenie strategia linkowania
0 0 votes
Article Rating
Subscribe
Powiadom o
0 komentarzy
Inline Feedbacks
View all comments
Przewiń na górę
0
Would love your thoughts, please comment.x
()
x