Często zdarza się sytuacja, że mimo iż wprowadziliśmy własne meta desc to Google w wynikach wyszukiwania wyświetla inny tekst zaczerpnięty np. z contentu znajdującego się na stronie. Przeszkadza to szczególnie jeżeli chcemy zoptymalizować CTR z wyników wyszukiwania.
Uwaga: wcześniej warto upewnić się czy nasze meta desc jest faktycznie odpowiednie (tematyczne) dla danej strony.
Rozwiązaniem jest użycie atrybutu „data-nosnippet” na fragmencie jaki jest pokazywany przez Google.
Przykładowo – Google w opisie strony wyświetla fragment tekstu na homepage. Aby usunąć ten fragment z wyników wyszukiwania musimy opakować go w specjalny atrybut „data-nosnippet” np.
<p><span data-nosnippet>Pomagamy przedsiębiorcom i menedżerom w budowaniu zmotywowanych</span> i efektywnie pracujących zespołów.</p>
Oznacza to dla robota to, że przy następnej indeksacji nie bierze pod uwagę fragmentu „Pomagamy przedsiębiorcom i menedżerom w budowaniu zmotywowanych” przy wyświetleniu snippetu (opisu strony).
Oczywiście nie możemy być pewni, że na 100% Google weźmie teraz nasze meta description a „jedynie” znacznie zwiększy się szansa aby się pojawił.
Ten atrybut wpływa tylko na snippety także te fragmenty nadal są indeksowane i brane pod uwagę pod kątem SEO 🙂