1.. Sprzedaż/liczba transakcji
2.. Produkty, które przynoszą największy zysk
3.. Strony wyjścia
4.. Dane geograficzne
5.. Dane demograficzne
6.. Przeglądarka i system
7.. Użytkownicy mobilni
8.. Średni czas spędzany na stronie
9. Szybkość witryny
- Sprzedaż/liczba transakcji
Najbardziej popularna metoda weryfikowania czy nasz sklep na siebie zarabia. Jeżeli chcemy zweryfikować ilość transakcji/przychodów w GA musimy przejść do:
- Konwersje => E-commerce => Przegląd:
Możemy zmienić “przychody” na inne wartości np. “transakcje” dzięki czemu będziemy dokładnie wiedzieli ile transakcji jest na sklepie w danym dniu/tygodniu/miesiącu..
- Produkty, które przynoszą największy zysk
Poniżej raportu z punktu 1. możemy przefiltrować produkty jakie przynoszą największą korzyść (przychody/transakcje):
Jest to przydatny raport jeżeli porównamy co dobrze sprzedawało się w zeszłym roku – dzięki temu będziemy mogli zaplanować naszą pracę optymalizacyjną na te same produkty/kategorie przed zbliżającym się sezonem,
Frazy pod jakie możemy optymalizować dane produkty można zaciągnąć z GSC.
- Strony wyjścia
Przydatny raport, który pokazuje jakie podstrony generują najwięcej wyjść ze strony – przykładowo jeżeli widzimy, że jest bardzo dużo wyjść ze storny głównej to znaczy, że albo mamy źle dobrane frazy, które nie konwertują lub strona klienta nie jest atrakcyjna dla użytkowników.
Dodatkowo w tym raporcie można zweryfikować czy użytkownicy będąc na danej podstronie przechodzą na inne kategorie/produkty. Na podstawie tego można wywnioskować czy mamy dobrze zrobione linkowanie wewnętrzne (im więcej przejść na podstrony tym lepiej)
- Raport: Zachowanie => Zmiany w zachowaniu
- Raport: Zachowanie => Zawartość witryny => Strony wyjścia
- Dane geograficzne
Możemy w nim zweryfikować z jakiej lokalizacji pochodzi dany użytkownik. Raport ten jest przez nas często ignorowany ale na jego podstawie można przeanalizować czy warto stworzyć podstrony lokalne a jak tak to na jakie miasta (w przypadku e-commerce ma to mniejsze znaczenie).
- Raport: Odbiorcy => Dane geograficzne => Lokalizacje
Bo bardziej szczegółowy raport dotyczący konkretnych miast:
Raport: Odbiorcy => Przegląd => Miejscowości
- Dane demograficzne
Raport ten dostarcza informacji na temat wieku, płci i zainteresowań osób odwiedzających stronę. Jest on bardzo pomocny w zrozumieniu użytkowników strony.
Raport: Odbiorcy => Dane demograficzne => Wiek/Płeć
- Przeglądarka i system
W zdecydowanej większości projektów największy odsetek przeglądarek używanych przez użytkowników odwiedzających naszą stronę to “Chrome” jednak warto sprawdzić ten raport aby zobaczyć jaki jest odsetek innych przeglądarek. Jeżeli widzimy, że dużo osób odwiedza nas np. poprzez Firefox to warto sprawdzić jak strona wyświetla się na tej przeglądarce tak aby stylistycznie pasowała z innymi przeglądarkami.
- Raport: Odbiorcy => Technologia => Przeglądarka i system
- Użytkownicy mobilni
Coraz większy odsetek użytkowników odwiedza strony za pomocą telefonów komórkowych + Google kładzie duży nacisk na wersję mobilną strony ale w ramach ciekawostki można zweryfikować jaki jest to odsetek. Szczególnie dla branż dość specyficznych jak np. budowlana może się okazać, że jest większy odsetek użytkowników Desktopowych.
- Raport: Odbiorcy => Ruch mobilny
- Średni czas spędzany na stronie
Istotny parametr, który mówi nam ile średnio trwa spędzanie czasu na stronie przez użytkownika dla konkretnego adresu URL. Jeżeli jest to zbyt mała liczba możemy wysunąć wniosek, że nasza strona nie jest atrakcyjna dla użytkownika co daje nam sygnał, że powinniśmy pomyśleć nad dodatkowymi zaleceniami. Warto weryfikować rok do roku jak zmieniał się ten odsetek + porównywać te czasy z konkretnymi adresami URL np. na produktach lub blogu.
Raport: Zachowanie => Zawartość witryny => Wszystkie strony
- Szybkość witryny
Szybkość witryny – fajny widok do mierzenia czy po np. zaleceniach technicznych strona nie zwolniła. Przy dużej sezonowości w danym miesiącu można też zweryfikować czy jest problem z serwerem. Przechodząc do widoku czas wczytywania i filtrując po średnim czasie wczytywania otrzymujemy listę urli która ma odchyły o do normy.