Własne meta tagi (dane ustrukturyzowane), które są wykorzystywane w portalach takich jak:
- Facebook;
- Twitter;
OG potrafi przekształcić każdą stronę internetową w obiekt grafu społecznościowego – innymi słowy, te meta tagi pozwalają dodać wybrane przez Ciebie informacje (ze strony) oraz wybranie sposobu w jakich mają się pokazać w social media. Widoczne efekty użycia meta tagów są widoczne tylko w social mediach dlatego będzie to przydatne dla klientów, którzy prowadzą social media (przeważnie FB).
Nie ma potwierdzonych informacji aby OG wpływał w jakikolwiek sposób na SEO jednak (ciekawostka) wg analiz Google lubi metadane Open Graph artykułu i może przyjrzeć się im przynajmniej tak samo, jak znacznikom danych strukturalnych w artykule.
Dzięki zwiększeniu atrakcyjności wyglądu postów w social mediach możemy znacznie zwiększyć poziom CTR przez social media (a już sama popularność domeny ma wpływ na SEO). Może być to fajny dodatek dla klienta.
Podsumowując:: dodajemy tagi OG oraz udostępniamy tą stronę w social mediach (np. poprzez dodanie linku na FB). Dzięki OG kontrolujemy to co wyświetli się w podglądzie posta/linku:
Tagi OG dodajemy w sekcji <head>. Przykład wyglądu meta tagu OG:
- <meta property=”og:nazwa-atrybut” content=”wartosc-atrybut”
np.:
- <meta property=”og:title” content=”Różnica między kotłem jednofunkcyjnym a dwufunkcyjnym” />
Obowiązkowe znaczniki OG:
- og:title => tytuł obiektu, będzie znajdował się wewnątrz grafu (powinien zawierać max 60 znaków, a najlepiej 40 – jest różnica pod kątem seo 70 znaków)
- og:description => krótki, jasny i zwięzły opis treści;
- og:image => jeden lub więcej URLi obrazów reprezentujących określony obiekt w grafie;
- og:url => kanoniczny URL obiektu, wykorzystywany jako stały ID w grafie
Dodatkowe znaczniki OG, które mogą dodatkowo rozbudować wygląd naszej podstrony:
- og:type
- og:audio
- og:determiner
- og:locale
- og:video
Pełna lista tagów znajduje się tutaj natomiast aby zrobić “preview” wdrożonych meta tagów czyli chcielibyście zweryfikować jak dany URL mógłby wyglądać z meta tagami można użyć wtyczki “Open Graph Preview” do Chrome.
Aby zweryfikować poprawność wdrożenia OG można skorzystać z jednej ze stron:
- Facebook: https://developers.facebook.com/tools/debug/
- Twitter: https://cards-dev.twitter.com/validator
- Pinterest: https://developers.pinterest.com/tools/url-debugger/
- LinkedIn: https://www.linkedin.com/post-inspector/inspect/
Przykład klienta używającego OG: planetagracza.pl