Opis
Klient przyszedł do nas na starym CMS i migrował na selly. Ogólnie przejście nie było dramatyczne, po chwilowych spadkach wróciliśmy do normy. Ogólnie cały czas idziemy do przodu, ale bardzo wolno i klient na to zwraca uwagę.
Strategia była realizowana standardowo, wybrane frazy, opisywanie ich + optymalizacja. Dodatkowo klient się zaangażował i przygotował “automatyczną” optymalizacje dla wszystkich kategorii, którą wdrożyliśmy.
Kluczowe frazy, na których klientowi zależy to frazy dot. konkretnych modeli kabli jak np.:
YTKZY
W-NOTKSd
U-DQ(ZN)
U-BQ(ZN)
A/I-DQ(ZN)
A/I-BQ(ZN)
ZW-NOTKSd
A-DQ(ZN)
A-BQ(ZN)
Z-XOTK
Z-(VX)OTKtd
Oprócz tego, regularnie na jego życzenie piszemy mu około 10 treści na kategorie (rozbudowujemy, nasycamy, tworzymy w zależności od potrzeb).
Ostatnio otworzyliśmy dla niego GIA i liczę, że to pomoże. O ile wszystko idzie jako tako w dobrym kierunku, to idzie to wolno i szukam sposobu na przyśpieszenie otrzymania efektu.
Grzegorz
Mamy wypisane frazy na jakich zależy Klientowi, ale chyba ich nie śledzimy – wszystkie powinny być śledzone + nie wiem, czy one lepiej by nie rankowały na konkretne produkty, przynajmniej tak jest w przypadku https://www.poltel.com.pl/xztkmxpwftly-500x4x0-5,id12377.html więc może lepiej skupić się na optymalizacji produktów + linkowanie wewnętrzne między nimi
W GSC mamy sporo 404 – warto je przekierować + dać o tym info do Klienta, aby dawał znać, gdy usuwa produkty, bo to mu szkodzi, a tak możemy przygotować przekierowania nim Google wyłapie to jako 404 – błędy niby spadają, ale widać, że pojawiają się też nowe
Ponad 14k stron zeskanowanych ale niezaindeksowanych – Google API + Sitemap i niech już działa w tle
To samo jak wyżej strona wykryta – niezaindeksowana
https://www.poltel.com.pl/kable-swiatlowodowe,tele-fonika-kable-s-a,c45,m36,s3.html – do weryfikacji, czy nie można ich odblokować
Do przejrzenia zakładka: Duplikat, wyszukiwarka Google wybrała inną stronę kanoniczną niż użytkownik – dlaczego jest tutaj ponad 130 stron
3/4 mapy witryny są niepoprawnie przesłane i to od 2020 roku – wizualnie dobrze je usunać skoro i tak nie działają 😀
Strona:
Standardowo – rozbudowa stopki, dużo kategorii, można spróbować
Podlinkować numery w stopce – nie są aktywne
Brak linkowania wewnętrznego w tekstach na kategoriach: https://www.poltel.com.pl/kanalizacja-kablowa,c34.html
https://www.poltel.com.pl/kanalizacja-kablowa,c34.html – wydaje mi się, że zbyt duże grafiki informujace o podkategoriach – wchodząc na kategorię myślę, że to już lista produktów, więc klikam i boom – przechodzę niżej
Produkty – trochę zastanawia mnie brak cen, pewnie jest dosyć spory odsetek odrzuceń przez to, że cena nie jest widoczna od razu – na jednym Kliencie będę miał tak, że cena na stronie jest ceną detaliczną + informacja, że po zalogowaniu jako hurtownik zobaczysz ceny hurt – może warto coś takiego zastosować?
Breadcrumbs -> Start -> Poltel
Technologie / Aktualności / Nowości -> bardzo zróżnicowana jest tematyka i długości artykułów
Nofollow na wyszukiwarkę
Na kontakcie również brak linkowania telefonu
Mateusz
- brak przyklejonego menu na desktop jak i na mobile
- rozwiązania dla FTTX przekierowanie 301 i noindex
- sporo podstron na stronie głównej jeszcze z przekierowaniami 301 do starej strony (bannery)
- to samo na kategoriach gdzie były teksty przygotowywane przed migracją jeszcze, są stare adresy do strony. Jest przekierowanie 301.
np. tutaj https://www.poltel.com.pl/okablowanie-kat-5e,c55.html - na tych bannerach ogólnie linki jeszcze do starej witryny
- sporo podstron w GSC z błędami 404, chyba produkty
- stopka
— regulamin i polityka nofollow oraz noindex
— podlinkować nr tel. (na stronie kontaktowej również)
— linki do najważniejszych kategorii - brand w breadcrumb na pierwszej pozycji zamiast „Start”
- dwie H1 na kategoriach https://www.poltel.com.pl/osprzet-telekomunikacyjny,c2.html
- Rich Snippets gwiazdki – nie da się kliknąć
Wojtek
https://www.poltel.com.pl/zakonczeniowe,c131.html – poprawa optymalizacji, dupliklacja w meta title (mamy 2x sklep dostawcy)
patrząc na wyniki na frazę “ytkzyekw” jako pierwsza z podstron klienta rankuje ta z produktem, może warto ją zoptymalizować poprzez dodanie “ytkzyekw” na początek meta title. ytkzyekw ma 10 wyszukiwań, a “przewód ytkzyekw” 0.
W GSC 88 podstron z błędem 404 – może by je przekierować?
Stopka 😀 – Może klient zgodzi się umieścić tam najważniejsze rodzaje kabli?
breadcrumb – dodać brand zamiast “start”
Poprawa linkowania wewnętrznego na kategoriach: https://www.poltel.com.pl/zakonczeniowe,c131.html
mamy link do kategorii nadrzędnej i strony głównej. Może da radę zwiększyć ilośc linków pod kątem najważniejszych kategorii między sobą.
Patryk
Pójście w strony producentów
np. tele fonika kable 1 000
„Oferty producentów Corning, Legrand, Tecnosteel, Telefonika są kluczowe”
Linkowanie w tekstach na kategoriach producentów
Blog?
Strony zeskanowane niezaindeksowane
Strona niemiecka i angielska ???
Nieklikalny telefon na stronie kontaktu
Michał:
1) Rozbudować menu górne o podstrony III zagłębienia np.:
- Telekomunikacja
— Kable miedziane
— Stacyjne (nie ma tego w menu);
— Miejscowe (nie ma tego w menu);
— Zakończeniowe (nie ma tego w menu) itd.
2) Brak linkowania wewnętrznego z produktów do kategorii (zweryfikowałem priorytety czyli np. YTZKY) np.:
https://www.poltel.com.pl/ytkzyekw-5x4x0-5,id12382.html
https://www.poltel.com.pl/ytkzyekw-20x4x0-5,id12386.html
3) 88 adresów 404 w GSC (Stan => Błędy)
4) Bardzo dużo adresów URL jest niezaindeksowanych (Stan => Wykluczono => Wykryte ale niezaindeksowane). Można je dodać do Index API.
5) Nie jestem pewny czy sitemapa jest zaktualizowana. Pokazuje kilkanaście tysięcy adresów nieznajdujących się w sitemapie (Stan => Prawidłowe z ostrzeżeniem)
6) Na tekstach kategorii nie ma w ogóle linków wewnętrznych np.:
https://www.poltel.com.pl/kable-miedziane,c43.html
https://www.poltel.com.pl/kanalizacja-kablowa,c34.html
Nie ma linków w tekstach do dzieci albo ustalonych z klientem priorytetów
7) Część fraz popularnych nie posiada linków z naszej strategii linkowania + mamy złe przypisanie do URL np.:
rury osłonowe
rury osłonowe do kabli
mikrorurka
8) Można kupić tylko po rejestracji. Dlaczego? To mocno zniechęca (użytkownicy są z natury leniwi i jak nie widzą od razu cen to mogą przejść do konkurencji).
9) Profil linkowy jest fajnie rozbudowany. Może warto przeanalizować potencjalne miejscówki z Whitepressa i zaproponować klientowi artykuł sponsorowany na priorytety?
10) Według netpeaka masz bardzo dużo duplikacji podstron (meta tytuły) np:
https://www.poltel.com.pl/kable-miedziane,c43,s23.html
https://www.poltel.com.pl/kable-miedziane,c43,s21.html
Są to podstrony paginacji. Dodatkowo na wersjach angielskich i niemieckich masz takie same meta tytuły jak na wersji polskiej (ponad 300 błędów) + brak hreflangów.
Wybrane do wdrożenia
My
dodać frazy kluczowe dla klienta do śledzenia,
404 do przekierowania – mogą to być adresy ze starej strony, niestety nie ma takich możliwości technicznych ,by przekierować
dodatkowe adresy do GIA – dużo jest do indeksacji – w trakcie,
weryfikacja raportów Stanu w GSC,
usunięcie niepotrzebnych map w GSC,
stopka do rozbudowy (np. górne do stopki),
weryfikacja linków wewnętrznych linków w opisach kategorii,
linki do wersji technicznej na stronie głównej,
linki wewnętrzne na kategoriach przed przenoszeniem mają stare linki wewnętrzne,
Netpeak, 2xh1 na niektórych kategoriach,
meta title dla niektórych produktów mają powielony sklep sprzedawcy,
przygotowanie strategii na rozbudowę widoczności na producentów (np. do menu, POT, linkowanie wewnętrzne),
dodanie kolejnego zagłębienia do menu,
rozbudowa sitemapy o brakujące działające adresy,
link do nadrzędnej kategorii na produktach,
Klient
breadcrubms – start na Poltel,
UX
w stopce nie działają numery, podobnie na kontakcie,
przenieść wyżej produkty,
segregacja aktualności i artykułów na technologii,
brak przyklejonego menu (w tym na mobilce)