Opis Projektu:
Klient z nami 7 msc. Przyszedł do nas już z dobrymi pozycjami, np. na waporyzatory i olejki. Lecz w zasadzie od tamtego czasu zaczęło lecieć właściwie. Robiony był disavow na początku. Miał bardzo dużo treści na kategoriach np. waporyzatory i olejki. Delikatnie przeredagowaliśmy i daliśmy link. wew bo nie było. Bałem się jakoś mocniej w te teksty ingerować(szczególnie na waporyzatorach) tak, aby nie zepsuć już dobrych pozycji. Klient złożył wypowiedzenie, budżet się nie spina. Jeśli przedstawimy dobry plan, jest szansa, aby został z nami. Przychody raczej na równym poziomie, bez spadków.
ROAST:
Sebastian
- Olej CBD
- konkurencja ma bardziej nasyconą stroną na produktach,
- top1 ma oprócz olejku też inne produktu z olejem, https://www.konopnymarket.pl/olej-cbd , może z uwagi na to, że na stronie jest więcej linków do różnych produktów jest w stanie lepiej odpowiedzieć na zapytanie wg. Google – zalecam nasycenie frazą olej/olejek konopny produktów
- masz pytania FAQ możesz spróbować dodać dane schema
- kiedyś miałem sklep i kwiaty konopii imo były inaczej kojarzone niż z olejkiem, usunąłbym “z kwiatów konopii z certyfikatem” z meta title + cbd remedium połączył w jedno, by nie duplikować CBD, dodałbym procenty, albo cenie/opinia – top3 tak ma
- UX
- tagi wyglądają beznadzieje, użytkownik nic z tego nie wyciągnie, warto zrobić z tego listę lub lepiej, wpleść w treści.
- dodatkowo warto wybrać najpopularniejsze blogi i wrzucić na koniec kategorii jako rozbudowę tematyczną (linki do tematycznych artykułów)
- Crawlbudget
- masz dużo adresów niezindeksowanych w tym produkty, GIA powinno wjechać imo
- Podstawowe wskaźniki internetowe
- indeksuje twoją stronę jeszcze Googlebot komputerowy, a na nim masz problemy z jakością, jest to głównie CLS, więc w godzinkę przy pomocy CSS da się pewnie naprawić
- Przypisanie fraz
- do adresu na stronie głównej brakuje CI slasha na końcu
- Linkowanie
- klient jest z nami kilka msc, a ma linki praktycznie na jedną kategorię, proponuje, byś pozdobywał więcej linków na inne kategorie, wartość domeny w tym innych podstron też się liczy, tym bardziej że wiele stron masz w top10, a nie mają linków, pewnie pozwoli to przebić je bliżej top3
- Spadki
- przyrównałem sobie ostatnie 28 dni do poprzedniego roku: https://search.google.com/u/0/search-console/performance/search-analytics?resource_id=https%3A%2F%2Fcbdremedium.pl%2F&num_of_days=28&compare_date=YOY bardzo wiele fraz, które wygenerowały miej kliknięć w tym sama fraza CBD, która rok temu była na stronie głównej i olejkach, susz również i maści sprawdziłbym również w dalszej analizie, dlaczego spadły maści i susze konopne + spróbowałbym CBD ze strony głównej pozycjonować – cbd sklep?
Julia
- popracowałabym nad górną częścią strony głównej
Moim zdaniem ten tekst byłoby fajnie wyrzucić na dół + to H1 i zostawić te fajne boxy z kategoriami, albo dodać jakiś fajny baner – promocja tu promocja tam, kup tyle i tyle to darmowa dostawa – tak żeby zachęcić klienta do pozostania na stronie – mnie ten tekst osobiście odrzuca 🙁
- Linki zewnętrzne
Podlinkowałabym też inne frazy np. tę na 6 pozycji, kto wie, może jakiś fajny odnośnik i uda się wyszybować do top 1
- zaczęłabym też linkować dodatkowo inne podstrony, nie dużo, bo wiadomo są priorytety 🙂
- Linki w stopce <3
Standardowo linki w stopce <3 + ten napis stopka usunąć XD
- Zlecenie bloga do CM
Klient chyba sam piszę bloga, ale warto zlecić do CM i go troszkę rozbudować, konkurencja ma bardziej rozbudowane treści na blogach + dodać nagłówki + polecane produkty na dole i jak się uda linkowanie wewnętrzne do innych/podobnych wpisów
- GSC
- do wykluczenia w robots
- przekierowania 404
- obrazki nie zaindeksowane
Szczerze nie wiem, jak do tego podejść, ale jest dużo obrazków w GSC, które czekają na zaindeksowanie – ktoś podpowie, co z tym zrobić? 😀
- Filtry na kategoriach
Okrutnie straszą te filtry na kategoriach, zmieniłabym ten wygląd + produkty są bardzo nisko, właśnie przez te filtry i tekst
- Producenci w menu
Konkurencja ma podlinkowanych producentów w menu
- Linki wewnętrzne!!!
Na głównej kategorii masz tylko 3 linki wewnętrzne, a podkategorii jest dużo więcej 😀 https://cbdremedium.pl/kategoria/waporyzatory
WINCYJ LINKÓW STRONA WYTRZYMA!!
Patryk
Linki na stronie głównej i stopce
14 dni na zwrot i dostawa jest anchorem?
pointer w stopce?
flaga ze zmianą języja nie działa?
polityka prywatności i regulamin nofollow
Linkowanie wewnętrzne
Domek na breadcrumb -> zamiana na brand
Blog bardzo nieregularny
Można pójść w bloga, w gsc ciekawe tematy, które już generują kliknięcia/wyświetlenia a nie są napisane
olej cbd z nasion czy kwiatów
liquid cbd czy działa
w jakiej temperaturze waporyzowac cbd
waporyzacja cbd ile razy dziennie
Michał (Joker)
1) Dodanie sławnej stopki z linkami.
2) Aspekty techniczne:
– nofollow na linki do rejestracji, logowania, regulaminu, politykę prywatności, koszyk, wyszukiwanie (lupa);
– na górze, nad menu masz flagę PL => nie zmienia się po naciśnięciu Usunąłbym to;
– w GSC masz zaindeksowane podstrony ale zablokowane w robots.txt => dodałbym na te adresy „noindex” abyśmy usunęli te śmieci z site;
– nieaktualna sitemapa (91 adresów, większość produktowych nie znajduje się w sitemapie). Sprawdź w GSC = stan => prawidłowe;
– zweryfikować CVW (nie ma to wielkiego wpływu ale zawsze to dodatkowy punkt dla klienta);
– błędy w mikrodanych Breadcrumb
3) Na niektórych podstronach masz w treści sekcję FAQ np. tutaj: https://cbdremedium.pl/kategoria/waporyzatory – warto dodać schema FAQ aby pojawiły się rich snippety.
4) Produkty wycofane albo tych których nie ma na stanie powinny zostać umieszczone na końcu listy. Aktualnie jest taki misz masz np. https://cbdremedium.pl/kategoria/waporyzatory.
5) Przesunąłbym sekcję „opcje przeglądania” do bocznego menu. Przeważnie na shoperze filtrowanie jest po lewej stronie. Teraz użytkownik widzi od razu filtrowanie zamiast produktów. Dodatkowo nagłówek H1 dałbym na samej górze (o to chodzi w H1 aby użytkownik od razu go widział).
6) Dodanie do stopki bloga + na stronę główną sekcji z artykułami blogowymi.
7) Dodanie sekcji z opiniami na homepage (mają 91 opinii na GMF, warto dodać kilka z nich na stronę).
8) Na podstronachg produktowych dodać opinie (ręcznie przeklikać się przez gwiazdki) aby pojawiły się dodatkowe rich snippety.
9) Blog –
– w ogóle artykuły nie znajdują się w indeksie przez co tracimy duży potencjał (dodanie tych adresów do Google API);
– brak H1 na artykułach blogowych;
– brak sekcji z podobnymi artykułami blogowymi;
– rozbudowa artykułów – część z nich jest bardzo krótka, nie zawierają śródtytułów np. https://cbdremedium.pl/pl/n/2022/Czym-jest-pasta-konopna-z-CBD/93 . Przesłać do klienta wytyczne dt. pisania optymalnych artykułów z informacją, że to może być dodatkowe silne źródło ruchu i konwersji;
– zacznijmy śledzić frazy blogowe.
10) Na niektórych podstronach kategorii nad stopką masz sekcję „Tagi” z listą linków np. https://cbdremedium.pl/kategoria/olej-cbd-sklep – wygląda to strasznie. Rozbiłbym to na kafelki (ale wybrałbym tylko kilka linków) bo zabyrza schemat linkowania.
11) Rozbudować podstrony producentów np. producent „essenz” ma 390 volumenu miesięcznie. Dodać w menu i stopce podstronę „Marki” albo „Producenci” i dodać odnośniki do producentów. Dla podstron producentów dodać nagłówek H1 (ale nie sama nazwa producenta typu „essenz” ale np. „olej konopny essenz” + opisać tekstami i dodać frazy do śledzenia. Z podstron producentów można bardzo fajnie podlinkować wewnętrznie do kategorii.
12) PS nie analizowałem dlaczego kilka miesięcy temu były spadki 🙁
Wybrane do wdrożenia
- przygotowanie i wysłanie zaleceń UX
- indeksacja podstron przez INDEX API
- rozbudowa stopki
- Rozbudowa linkowania wewnętrznego w treściach blogowych, kategoriach i stronie głównej
- Dodanie atrybutów nofollow na linkach
- rozbudowa i nasycenie przez nas artykułów blogowych które realizuje klient
- wdrożenie Rich Snippets FAQ
- dodanie do stopki bloga
- porządek w tagach dodanych w treści na kategoriach
- rozbudowa struktury o producentów olejków oraz waporyzatorów