Opis projektu:
CMS: Drupal 7
Klient jest z nami od dawana. Obecnie na linkowaniu, ale niestety widać wahania fraz, co na pewno przełoży się niekorzystną sytuację na ruchu. Mamy ograniczone działania względem treści — nie możemy ich na razie ruszyć.
Trzeba znaleźć dodatkowe elementy, które można zrobić, by poprawić już dobre pozycje na top3 wszystko.
Roast
Grzegorz
- Wdrożenie optymalizacji na stronach – wraz z description – na liście fraz checkbox nie jest oznaczony, description raczej również się nie pojawia, a title są długie – chociaż akurat z dobrymi pozycjami, więc trochę ryzyko ruszać
- Klik w Spedtrans – nie przenosi do strony głównej – co wydawałoby się dosyć logiczne, domek przenosi
- Header trochę mało czytelny – przypomina bardziej Breadcrumbs niż menu na stronie
- W stopkę można by wykorzystać i podlinkować jeszcze oferowane programy, jest dużo miejsca na szarym tle do zagospodarowania
- Teksty nie są zbytnio sformatowane – na stronie głównej np. brak H1. Na stronie: https://www.listprzewozowy.com.pl/pl/program_dla_transportu_spedycji_spedtrans_sql/ można by dla screenów dać bardziej czytelne nagłówki – co przedstawiają, obecnie ich opis gubi się w tle, a zawsze można upchnąć jakąś frazę w niego.
- Link na ostatniej pozycji Breadcrumbs i Stona główna zmiana na spedtrans
- Maciosoft jest ich, czy zewnętrzna firma?
- https://www.listprzewozowy.com.pl/pl/kontakt/ – wyróżniłbym bardziej przycisk Wyślij – większy, lub bardziej na środku, obecnie jak ktoś przewinie w dół strony, bardziej widoczne są przyciski pod mapką niż wysłanie formularza
- Nieładnie tak linkować do TeamViewer i nie ostrzegając o pobraniu oprogramowania zewnętrznego – a tak się dzieje klikając na pomoc zdalna i prezentacja
- Flagi na stronie nie działają, jeśli nie są zmianą języka to warto zamiast nich dać na stronie głównej informację w jakich językach się porozumiewamy – albo cokolwiek wyjaśniającego, dlaczego znalazły się flagi – jednak działają 😀
- Wydajność na mobile wskazało 6 pkt w PS, jak na kogoś kto oferuje oprogramowanie to słabo, Klient raczej nie będzie tego sprawdzał, chyba, że jest dociekliwy, ale warto zadbać, by przejść wyżej
- Wskazałbym także Klientowi uwagę na dobór zdjęć do bloga – ważą blisko 1MB
Piotrek
- nie ma desc na głównej
- nie ma h1 na głównej ( czy to się łapie pod “ nie ruszamy treści” ?)
- rozbudowa stopki xD
- brak podlinkowanego tel w stopce
- nofollow na politykę
- stopka Maciosoft prowadzi na główną
- na produktach sociale nofollow
- zablokować wyniki wyszukiwania
- nofollow na koszyk i szukajkę
- robots txt sitemapa na dole
Mateusz
– podlinkować tel w stopce
– nofollow na polityke prywatności
– brak description, np. na stronie głównej itd.
– sitemapa do aktualizacji (brak podstron od 2019 roku do teraz)
– błędy serwera 500 w GSC (do informatyka)
– przyklejone menu na mobile
– breadcrumb: brand zamiast strony głównej, link na ostatnią pozycje
– popracować nad linkowaniem wew.
listprzewozowy.com.pl/pl/system-zarzadzania-transportem/ – brak w treści
piszesz że tekstów nie możemy ruszać, ale są miejsca na stronie i w tekstach w których są frazy, np. na stronie głównej w treści występuje system TMS, więc warto podlinkować
– słaby LCP na mobile: 7! – problem z obrazami
Karolina
– uzupełnienie description i H1 w celu nasycenia frazami, ktore wspominane są w opisie
– dodanie treści alternatywnych na grafikach
– dodanie klikalnego nr do stopki
– wyindeksowanie niesitotnych podstron
https://www.listprzewozowy.com.pl/pl/search/node/%20language%3Apl/#
– dosyciłabym H1 na produktach zeby wskazywały co to jest https://www.listprzewozowy.com.pl/pl/program_dla_spedycji_transportu_sklep/
typu „system zarządzania nazwa produktu”
– poprawiłabym wczytywanie grafik na wersji mobilnej
Julia
- cyk proaktywność – proszę o sprawdzenie konfiguracji z serwerem
- jakaś nieprawidłośoci w GSC
- dziwne adresy:
https://www.listprzewozowy.com.pl/pl/frontpage/program_dla_spedycji_transportu/spedtrans_sql_oprogramowanie_dla_dystrybucji/program_dla_spedycji_transportu_mozliwosci/spedtrans_sql_oprogramowanie_dla_dystrybucji/program_dla_transportu_spedycji_spedtrans_sql/ - linki w stopce
- mikrodane do FAQ https://www.listprzewozowy.com.pl/pl/faq/
- główna – H1 i desc
Elementy wybrane do wdrożenia
Wnioski z roast do wdrożenia:
GSC
- 500 do sprawdzenia (analiza + raport do klienta – proaktywność)
- ogólnie zrobić audyt indeksacji
Onsite
- breadcrumbs (strona główna, link na ostatniej podstronie)
- dodanie linków wewnętrznych na frazy w obecnych treściach
- wczytywanie grafik
- nagłówki h1 na produktach
- wyindexowanie niepotrzebnych stron
— wyszukiwarka
— koszyk
— strony administracyjne - alty na grafikach (jest jakieś randomowe)
- stopka do rozbudowy
— linki dodatkowe
— nofollow na politykę prywatności - puścić netpeak
— brakujące desc
— sitemap do aktualizacji (GSC do sprawdzenia) - strony strony typu node (site)
- Page Speed – koniecznie do klienta (analiza + raport do klienta)
— kompresja zdjęć na blogu (po 1mb)
— LCP – na mobile do weryfikacji
— mikrodane FAQ na stronie FAQ - duplikaty canonicali w odpowiedzi nagłówka serwera
UX – same proaktywności
- przyklejone menu dla mobile
- flagi działają randomowo
- przy artykułach z obrazkami powiększyć teksty bo się zlewają
- kontakt przycisk wysyłki formularza powiększyć
- pomoc zdalna powinna prowadzić do landingu, a nie do pobierania narzędzia
Dodatkowe frazy – do przegadania z Michałem
- CMR
- dodatkowe blogi w budżecie (pomysły z Temidy)
Co udało się wdrożyć i jakie dało to efekty
Do napisania 01.07.2022