Wnioskorob to kilka modułów wtyczki Oko Plugin, które w łatwy sposób pozwalają zebrać interesujące nas dane dot. domeny z wielu narzędzi i opakować je w treści tekstowe. Dzięki temu możemy budować „klocki”, które mogą być wykorzystane jako element pochwałki lub wniosków do klienta.
Instalacja i konfigurowanie wtyczki
Na początek należy zainstalować wtyczkę i włączyć ją w Chrome.
Wchodzimy do strony rozszerzeń i instalujemy z rozpakowanego pliku.
Aby nie musieć tego robić przy każdym updacie wersji, sprawdźcie artykuł dot. półautomatycznej aktualizacji wtyczek.
Następnie warto przypiąć ją pinezką tak, by móc dynamicznie przełączać moduły (w trakcie codziennej pracy nie wszystkie będą wam potrzebne, a dodatkowo spowalniają ładowanie).
Kliknięcie ikony wtyczki wywoła otwarcie się popupu, który z kolei pozwoli nam wybrać interesujące nas moduły.
Wnioskorób z uwagi na narzędzia podzielony jest na dwa switche – Strategiator (+wnioskorób) dla Panelu SEO i Wnioskorob (GA, GSC, Panel Fraz, Senuto) dla pozostałych narzędzi. Włączamy obydwa switche (jeżeli jesteśmy na jakiś z powyższych narzędzi należy odświeżyć stronę).
Korzystanie z Wnioskoroba
Po uruchomieniu modułów wystarczy wejść na dany adres, a narzędzie automatycznie się wczyta.
Wszystkie moduły korzystają z tego samego widoku i aby go wywołać, wystarczy kliknąć strzałkę w górnym prawym rogu.
Każde narzędzie posiada minimalistyczną instrukcję przypominającą jak z niego korzystać, nie mniej w dalszej części artykułu zostaną omówione moduły.
Przeczytaj, zanim zaczniesz pisać wnioski
- Instrukcja napisana jest tak, by nie powtarzać tych samych informacji, dlatego jeżeli czytasz ją pierwszy raz, zachęcam do przeczytania całości.
- Wnioski z innych narzędzi ładują się w momencie załadowania strony, jeżeli ich nie ma, a powinny, to najpierw przeładuj stronę.
- Podobnie sam skrypt narzędzi, uruchamia się dopiero po pełnym załadowaniu strony ( w GA nawet później, bo to narzędzie jeszcze dociąga dane. Co za tym idzie, zanim zaczniesz z niego korzystać, trzeba poczekać, aż wczyta się poprawnie.
- Narzędzie jest przystosowane do korzystania z kilku templatek, ale obecnie nie są one zaimplementowane, dlatego wpisanie numerku nic nie zmieni.
- Każde narzędzie ma swoją pamięć, tzn. jeżeli jej nie wyczyścisz i pominiesz narzędzie (nie wykorzystasz do pisania wniosków), będzie ono pamiętało poprzednie wnioski, co może sprawić, że będziesz miał np. wnioski z SENUTO dla złego klienta!
- Aby rozpocząć nowego klienta wystarczy wpisać jego nazwę i kliknąć „nowe wnioski”.
SENUTO
Wymagania początkowe:
- Należy ustawić wykres dla top10 i top50.
- Podczas porównywania zarówno dla pierwszego i drugiego odczytu muszą być dane w top10 i top50 (ważne przy nowych domenach, które mogę nie mieć top10).
Instrukcja
- Sprawdzamy powyższe ustawienia.
- Jeżeli rozpoczynamy nowego klienta nadajemy nazwę nowym wnioskom.
- Najeżdżamy kursorem na wykres w dniu, w którym chcemy wykonać pomiar i klikamy „a+b” , aby wykonać pierwszy pomiar.
- Podobnie najeżamy na drugi okres pomiaru i klikamy „a+n„.
- Po wykonaniu tego wygenerują nam się wnioski.
- W przypadku, gdy wynik jest pozytywny, zobaczymy templatkę dla poprawy wyników.
- Gdy wynik będzie niekorzystny (w którejkolwiek statystyce top10 czy top50) wyświetlona zostanie templatka dla stabilizacji wyników.
- Następnie możemy dodać własne uwagi, lub zmodyfikować wnioski.
- Następnie klikamy przycisk „dodaj wnioski„, aby zapisać je w pamięci i móc korzystać z wniosków SENUTO w innym module.
GSC
Wymagania początkowe
- Należy korzystać z widoku porównania niestandardowego (okres może być dowolny, ale templatki są przygotowane na wersję porównania miesiąc do poprzedzającego miesiąca i miesiąc rok do roku, więc trzeba będzie edytować samodzielnie wynik wniosków).
- Tutaj warto korzystać z linków z wtyczki: GSC-1 – porównanie poprzedniego miesiąca do wcześniejszego, GSC-13 – porównanie poprzedniego miesiąca do tego samego miesiąca rok wcześniej.
- Jeżeli ustawimy porównanie samodzielnie należy odświeżyć widok.
Instrukcja
- Wybieramy interesujące nas dane dot. fraz (krok nie jest wymagany).
- Klikamy przycisk „generuj wnioski”.
- Wygenerowane zostaną wnioski na bazie liczby kliknięć, wyświetleń i zaznaczonych checkbox’ów. Obsługujemy 4ry przypadki i dla nich są przygotowane templatki (odpowiednio dla w/s wyświetleń i kliknięć).
- Następnie możemy edytować wnioski zgodnie z uznaniem i klikamy „dodaj”, aby dodać je do uprzednio przygotowanych wniosków tj. zapisać w pamięci.
GA
Wymagania wstępne
- Należy korzystać z widoku porównania dwóch okresów, jak i porównywane powinny być kanały „wszyscy użytkownicy” i „ruch bezpłatny”.
- Tutaj warto korzystać z linków z wtyczki: GA-1 – porównanie poprzedniego miesiąca do wcześniejszego, GA-13 – porównanie poprzedniego miesiąca do tego samego miesiąca rok wcześniej.
Instrukcja
- Klikamy na jedną z komórek w kolumnie użytkownicy w celu wygenerowania wniosków (tutaj uwaga, obecnie templatka obsługuje tylko przyrównanie od poprzedniego miesiąca, więc jak porównujemy rok, to trzeba zmodyfikować wnioski).
- Wygenerowane wnioski można edytować i kliknąć przycisk „dodaj wnioski”, by zapisać je w pamięci i dodać do połączonych wniosków.
Panel SEO
Instrukcja
- Wystarczy wejść na panel fraz klienta – tutaj warto skorzystać ze wtyczki.
- Następnie możemy przejść do zakładki wnioskoroba.
- Wnioski z przycisków topT0, top20 i kliknięć we frazy, fraportera sumują się, więc można korzystać z nich wszystkich na raz.
- Przyciski Top10 ( x <= 10) i Top20 ( 10 > x <= 20) generują listę fraz, wraz z krótką informacją, np. w przypadku Top20 info, że będziemy działać, by przenieść je na pierwszą stronę.
- Po kliknięciu na historyczną pozycję frazy zostanie wygenerowany raport dla tej frazy z przyrównaniem klikniętej frazy do ostatniej sprawdzonej pozycji. W przypadku, gdy klikniemy ostatnią, zostanie zaraportowana sama, tj. bez porównania.
- Po zaznaczeniu checkboxa „Fraporter” tryb porównywania zostanie zmieniony i od teraz w momencie kliknięcia pozycji zostaną wypisane wszystkie działania jakie były wykonane w okresie od klikniętego pomiaru do ostatniego jakie zostały wykonane (optymalizacja, dodanie treści, pozyskanie linków).
- Po wygenerowaniu wniosków możemy wprowadzić w nich zmiany, a następnie kliknąć przycisk „dodaj wnioski”, by je zapisać i dodać do połączonych wniosków.
Panel Fraz (pozycji)
Panel pozycji raportuje nam poprawę frazy w stosunku do początku pracy.
Instrukcja
- Należy przejść na widok panelu fraz/pozycji raportu
- A następnie kliknąć, na frazę, którą chcemy zaraportować.
- Po wygenerowaniu wniosków możemy wprowadzić w nich zmiany, a następnie kliknąć przycisk „dodaj wnioski”, by je zapisać i dodać do połączonych wniosków.