Wnioskorob – Oko Plugin

Wnioskorob to kilka modułów wtyczki Oko Plugin, które w łatwy sposób pozwalają zebrać interesujące nas dane dot. domeny z wielu narzędzi i opakować je w treści tekstowe. Dzięki temu możemy budować „klocki”, które mogą być wykorzystane jako element pochwałki lub wniosków do klienta.

Instalacja i konfigurowanie wtyczki

Na początek należy zainstalować wtyczkę i włączyć ją w Chrome.

Wchodzimy do strony rozszerzeń i instalujemy z rozpakowanego pliku.

Ścieżka do widoku rozszerzeń w chrome

Aby nie musieć tego robić przy każdym updacie wersji, sprawdźcie artykuł dot. półautomatycznej aktualizacji wtyczek.

chrome://extensions/

Następnie warto przypiąć ją pinezką tak, by móc dynamicznie przełączać moduły (w trakcie codziennej pracy nie wszystkie będą wam potrzebne, a dodatkowo spowalniają ładowanie).

Widok rozszerzeń

Kliknięcie ikony wtyczki wywoła otwarcie się popupu, który z kolei pozwoli nam wybrać interesujące nas moduły.

Widok zakładki z modułami wtyczki Oko Plugin

Wnioskorób z uwagi na narzędzia podzielony jest na dwa switche – Strategiator (+wnioskorób) dla Panelu SEO i Wnioskorob (GA, GSC, Panel Fraz, Senuto) dla pozostałych narzędzi. Włączamy obydwa switche (jeżeli jesteśmy na jakiś z powyższych narzędzi należy odświeżyć stronę).

Korzystanie z Wnioskoroba

Po uruchomieniu modułów wystarczy wejść na dany adres, a narzędzie automatycznie się wczyta.

Wszystkie moduły korzystają z tego samego widoku i aby go wywołać, wystarczy kliknąć strzałkę w górnym prawym rogu.

Górny prawy róg Panelu SEO – interesuja nas znak mniejszości w rogu.

Każde narzędzie posiada minimalistyczną instrukcję przypominającą jak z niego korzystać, nie mniej w dalszej części artykułu zostaną omówione moduły.

Przeczytaj, zanim zaczniesz pisać wnioski

  • Instrukcja napisana jest tak, by nie powtarzać tych samych informacji, dlatego jeżeli czytasz ją pierwszy raz, zachęcam do przeczytania całości.
  • Wnioski z innych narzędzi ładują się w momencie załadowania strony, jeżeli ich nie ma, a powinny, to najpierw przeładuj stronę.
  • Podobnie sam skrypt narzędzi, uruchamia się dopiero po pełnym załadowaniu strony ( w GA nawet później, bo to narzędzie jeszcze dociąga dane. Co za tym idzie, zanim zaczniesz z niego korzystać, trzeba poczekać, aż wczyta się poprawnie.
  • Narzędzie jest przystosowane do korzystania z kilku templatek, ale obecnie nie są one zaimplementowane, dlatego wpisanie numerku nic nie zmieni.
Pole do wyboru templatek w GSC
  • Każde narzędzie ma swoją pamięć, tzn. jeżeli jej nie wyczyścisz i pominiesz narzędzie (nie wykorzystasz do pisania wniosków), będzie ono pamiętało poprzednie wnioski, co może sprawić, że będziesz miał np. wnioski z SENUTO dla złego klienta!
    • Aby rozpocząć nowego klienta wystarczy wpisać jego nazwę i kliknąć „nowe wnioski”.
Nadanie nowej nazwy klientowi w wnioskorobie

SENUTO

Wymagania początkowe:

  • Należy ustawić wykres dla top10 i top50.
  • Podczas porównywania zarówno dla pierwszego i drugiego odczytu muszą być dane w top10 i top50 (ważne przy nowych domenach, które mogę nie mieć top10).
Należy zaznaczyć top10 i top50

Instrukcja

  • Sprawdzamy powyższe ustawienia.
  • Jeżeli rozpoczynamy nowego klienta nadajemy nazwę nowym wnioskom.
  • Najeżdżamy kursorem na wykres w dniu, w którym chcemy wykonać pomiar i klikamy „a+b” , aby wykonać pierwszy pomiar.
Pierwszy pomiar
  • Podobnie najeżamy na drugi okres pomiaru i klikamy „a+n„.
  • Po wykonaniu tego wygenerują nam się wnioski.
    • W przypadku, gdy wynik jest pozytywny, zobaczymy templatkę dla poprawy wyników.
    • Gdy wynik będzie niekorzystny (w którejkolwiek statystyce top10 czy top50) wyświetlona zostanie templatka dla stabilizacji wyników.
Surowe wnioski dla pomiaru
  • Następnie możemy dodać własne uwagi, lub zmodyfikować wnioski.
Rozbudowane wnioski
  • Następnie klikamy przycisk „dodaj wnioski„, aby zapisać je w pamięci i móc korzystać z wniosków SENUTO w innym module.
Przycisk zapisywania wniosków do pamięci

GSC

Wymagania początkowe

  • Należy korzystać z widoku porównania niestandardowego (okres może być dowolny, ale templatki są przygotowane na wersję porównania miesiąc do poprzedzającego miesiąca i miesiąc rok do roku, więc trzeba będzie edytować samodzielnie wynik wniosków).
    • Tutaj warto korzystać z linków z wtyczki: GSC-1 – porównanie poprzedniego miesiąca do wcześniejszego, GSC-13 – porównanie poprzedniego miesiąca do tego samego miesiąca rok wcześniej.
Linki z wtyczki Oko Plugin moduł SEO-Tools
Porównanie niestandardowe w GSC
  • Jeżeli ustawimy porównanie samodzielnie należy odświeżyć widok.

Instrukcja

  • Wybieramy interesujące nas dane dot. fraz (krok nie jest wymagany).
Wybór fraz i zmian kliknięć i wyświetleń w porównywanym okresie (nie wymagane do wygenerowania wniosków)
  • Klikamy przycisk „generuj wnioski”.
Sekcja przycisków wnioskoroba GSC
  • Wygenerowane zostaną wnioski na bazie liczby kliknięć, wyświetleń i zaznaczonych checkbox’ów. Obsługujemy 4ry przypadki i dla nich są przygotowane templatki (odpowiednio dla w/s wyświetleń i kliknięć).
Surowe wnioski w GSC
  • Następnie możemy edytować wnioski zgodnie z uznaniem i klikamy „dodaj”, aby dodać je do uprzednio przygotowanych wniosków tj. zapisać w pamięci.
Wnioski z GSC i SENUTO

GA

Wymagania wstępne

  • Należy korzystać z widoku porównania dwóch okresów, jak i porównywane powinny być kanały „wszyscy użytkownicy” i „ruch bezpłatny”.
    • Tutaj warto korzystać z linków z wtyczki: GA-1 – porównanie poprzedniego miesiąca do wcześniejszego, GA-13 – porównanie poprzedniego miesiąca do tego samego miesiąca rok wcześniej.
Linki do GA z porównaniami
Porównanie niestandardowe dwóch okresów w GA

Instrukcja

  • Klikamy na jedną z komórek w kolumnie użytkownicy w celu wygenerowania wniosków (tutaj uwaga, obecnie templatka obsługuje tylko przyrównanie od poprzedniego miesiąca, więc jak porównujemy rok, to trzeba zmodyfikować wnioski).
Kolumna użytkowników w porównaniu GA
  • Wygenerowane wnioski można edytować i kliknąć przycisk „dodaj wnioski”, by zapisać je w pamięci i dodać do połączonych wniosków.
Wygenerowanie wnioski z GA i przycisk dodaj wnioski

Panel SEO

Instrukcja

  • Wystarczy wejść na panel fraz klienta – tutaj warto skorzystać ze wtyczki.
Link do panelu SEO
  • Następnie możemy przejść do zakładki wnioskoroba.
Zakładka wnioskorób
  • Wnioski z przycisków topT0, top20 i kliknięć we frazy, fraportera sumują się, więc można korzystać z nich wszystkich na raz.
  • Przyciski Top10 ( x <= 10) i Top20 ( 10 > x <= 20) generują listę fraz, wraz z krótką informacją, np. w przypadku Top20 info, że będziemy działać, by przenieść je na pierwszą stronę.
Przyciski do generowania Top10 i Top20
  • Po kliknięciu na historyczną pozycję frazy zostanie wygenerowany raport dla tej frazy z przyrównaniem klikniętej frazy do ostatniej sprawdzonej pozycji. W przypadku, gdy klikniemy ostatnią, zostanie zaraportowana sama, tj. bez porównania.
Widok z Panelu SEO. Zaznaczona pozycja (10) została kliknięta, natomiast dla szkoleń kliknięto ostatni odczyt (12)
Efekt wygenerowanych wniosków po kliknięciu na pozycje
  • Po zaznaczeniu checkboxa „Fraporter” tryb porównywania zostanie zmieniony i od teraz w momencie kliknięcia pozycji zostaną wypisane wszystkie działania jakie były wykonane w okresie od klikniętego pomiaru do ostatniego jakie zostały wykonane (optymalizacja, dodanie treści, pozyskanie linków).
Checkbox Fraportera
Kliknięta została zaznaczona pozycja
Wnioski dla Fraportera
  • Po wygenerowaniu wniosków możemy wprowadzić w nich zmiany, a następnie kliknąć przycisk „dodaj wnioski”, by je zapisać i dodać do połączonych wniosków.

Panel Fraz (pozycji)

Panel pozycji raportuje nam poprawę frazy w stosunku do początku pracy.

Instrukcja

  • Należy przejść na widok panelu fraz/pozycji raportu
Link do panelu w widoku klienta
O ten raport mi chodzi
  • A następnie kliknąć, na frazę, którą chcemy zaraportować.
Kliknięto biała kuchnia klasyczna i biała kuchnia na poddaszu
Wygenerowane wnioski
  • Po wygenerowaniu wniosków możemy wprowadzić w nich zmiany, a następnie kliknąć przycisk „dodaj wnioski”, by je zapisać i dodać do połączonych wniosków.
Wnioskorob – Oko Plugin
0 0 votes
Article Rating
Subscribe
Powiadom o
0 komentarzy
Inline Feedbacks
View all comments
Przewiń na górę
0
Would love your thoughts, please comment.x
()
x