Dzień dobry,
Poniżej przesyłam informacje dotyczące analizy konkurencji, oraz wnioski z niej płynące. W tym przypadku są to analizy oparte o frazę „folia stretch ręczna„, ale wnioski z nich będą miały zastosowanie również w przypadku innych konkurencyjnych fraz.
https://foliastretch.eu/pl/c/Folia-Stretch-Reczna/9
– 116 produktów (bez opisu),
– podział na 10 podkategorii (kolorystyczne),
– 602 znaki opisu,
– 367 stron zaindeksowanych,
– odsyłających domen 22
– domena od 1999 roku,
– Exact Match Domain
https://www.heiro.pl/Folie-stretch-reczne
– 9 produktów (słaby opis),
– słaby podział kategorii,
– brak opisu,
– 1400 stron zaindeksowanych,
– 61 domen odsyłających,
– domena od 2002
https://folia-stretch.pl/folia-stretch-reczna-biala-kryjaca
– brak produktów,
– brak podziału na podkategorie,
– 3000 znaków opisu,
– 284 strony zaindeksowane,
– 328 domen odsyłających,
– domena od 2005,
– Exact Match Domain
https://www.rajapack.pl/folia-stretch-paletyzacja_C17.html
– 51 produktów,
– podział na kilkadziesiąt kategorii,
– 1830 znaków opisu,
– 2590 stron zaindeksowanych,
– 561 domen odsyłających,
– domena od 2004,
https://e-gtp.pl/folia-stretch
– 20 produktów,
– brak podziału na kategorie,
– 3480 znaków opisu,
– 538 stron zaindeksowanych,
– 165 domen odsyłających,
– domena od 2018,
https://www.harmadon.pl/folie/folie-stretch/folie-stretch-reczne
– 8 produktów,
– dobry podział na kategorie,
– 2500 znaków opisu,
– 100 stron zaindeksowanych,
– 57 domen odsyłających (+ ukryte przed Ahrefsem – linki pozyskane ze 150 domen od początku naszej wpółpracy)
– domena od końca 2020 roku,
Domeny konkurencyjne często pomimo gorszej optymalizacji pod kątem SEO mają na ten moment wyższe pozycje na wybrane frazy. Głównie ze względu na:
- wieloletnie historie domen,
- bardziej rozbudowaną ofertę całego sklepu,
- bardziej rozbudowane profile linkowe,
- nazwa domeny powiązana tematycznie (folia stretch),
Są to elementy, których wpływ, dzięki regularnym działaniom, jesteśmy w stanie „przeskoczyć”. Chodzi o to, że nie jesteśmy w stanie wpłynąć na wiek domeny, ale pracując nad pozostałymi czynnikami wpływającymi na pozycje, jesteśmy w stanie przegonić konkurencje, która pod kątem np. wieku domeny ma zdecydowaną przewagę.
Jeśli chcieliby Państwo zintensyfikować działania to poniżej przedstawiam dodatkowe informacje.
Skupiamy się na wielu aspektach oferty, naszą strategie dopasowujemy na bieżąco i opieramy o frazy których pozycje w TOP10 jesteśmy w stanie wypracować w krótszym czasie, dzięki czemu wcześniej zaczną generować ruch na stronie. Tak jak Państwo zauważyli, wybrane frazy już teraz są na wysokich pozycjach co przekłada się na ruch oraz zapytania od klientów. Oczywiście działamy również na foliach stretch, które są bardzo konkurencyjne, ale skupialiśmy się też na innych kategoriach. Jeżeli chcą Państwo żebyśmy skupili wszystkie działania szczególnie na foliach stretch to możemy tak zaplanować najbliższe działania.
Co mogą Państwo zrobić
- Dodać więcej produktów – w przypadku sklepów internetowych jednym z istotnych czynników rankingowych jest rozbudowana oferta. Google często, w szczególności na najbardziej popularne frazy, pokazuje wyżej sklepy z bardzo rozbudowaną strukturą kategorii oraz z bardzo dużą liczbą produktów. Można to zauważyć na przykładzie takich stron jak np. Allegro, ale nawet na przykładzie zwykłych sklepów konkurencji.
- Rozbudowywać stronę o więcej podstron:
- nowe kategorie,
- wpisy blogowe,
- recenzje produktów,
- porównania produktów,
- strona pytań i odpowiedzi (faq),
- podstrony producentów,
- inspiracje,
- „case studies”,
- itd.
Oczywiście w przypadku sklepu nie wszystkie te strony będą pasować, podałem niektóre z nich jako przykład, aby lepiej zaprezentować o jaki typ podstron chodzi. Rozbudowa strony o wiele wartościowych podstron, wpływa na wartość całej domeny a co za tym idzie pozycje poszczególnych fraz. Właśnie dlatego chcemy rozbudowywać aktualnie sekcję blogową, są to dodatkowe podstrony, które wzmacniają pozycje całej strony. Jeśli są Państwo w stanie rozbudowywać stronę o proponowane powyżej rodzaje podstron, na pewno wpłynie to pozytywnie na działania SEO.
- Pozyskiwanie linków od Partnerów – Jako firma prawdopodobnie mają Państwo wiele kontaktów z partnerami, klientami czy dostawcami, którzy również mają swoje strony internetowe i mogliby zgodzić się na umieszczenie odnośnika do strony harmadon.pl
Co jeszcze można zrobić:
- opisać kategorie na więcej znaków (na ten moment wolimy przeznaczyć zasoby CM na rozbudowę sekcji blogowej).
- opisać produkty (jest to działania prowadzone przez Państwa),
- optymalizacja produktów (mamy to zaplanowane w najbliższych działaniach),
- Intensyfikacja działań off-site. Mimo tego, że w każdym miesiącu pozyskujemy nowe linki, dodatkowe działania znacząco usprawniłyby proces rozbudowy profilu linkowego i szybszych wyników w kontekście widoczności witryny:
- możemy skupić strategię linkowania głównie na kategoriach folii stretch jeśli Państwu na nich najbardziej zależy (kosztem linkowania innych kategorii),
- możemy pozyskiwać linki ze stron zapleczowych lub dedykowanych zaplecz stworzonych dla Państwa (dodatkowa oferta),
- Whitepress
Dodatkowe zmiany techniczne (nie są to kluczowe aspekty, zazwyczaj działamy nad nimi dopiero gdy pozycje strony są już wysokie):
- sekcja pytań i odpowiedzi na podstronach kategorii + mikrodane faq,
- mikrodane produkt,
- opinie + mikrodane na gwiazdki,
- dodanie odnośnika do podstrony kategorii na podstronach produktów,