Przesyłam podsumowanie działań związanych z migracją
Przed migracją:
1. Przygotować listę przekierowań – my się tym zajmiemy.
– strony ofertowe przekierujmy na odpowiedniki,
– artykuły blogowe przekierujmy na odpowiedniki,
– strony ofertowe, które nie będą miały odpowiednika, przekierujmy na najbliżej powiązane tematycznie,
– pozostałe strony przekierujmy na stronę główną,
2. Zweryfikować przekierowanie całej domeny – tak aby była nadal dostępna pod wersją https://example.com -> wszystkie inne (z www/http) powinny być przekierowane na wersję zaczynającą się od https://example.com za pomocą pojedynczego przekierowania 301 – do przekazania do agencji,
3. Przygotować nowe propozycje meta title/h1 – przygotujemy na podstawie wersji testowej strony,
4. Wybrać najmniej popularny czas na przenosiny (weekend/wieczór)
5. Warto zrobić backup strony (adresy URL, Treści itd. możliwe że będzie można je w przyszłości wykorzystać),
6. Tam gdzie zmienią się treści strony, nagłówki, albo strony nie będą miały swoich odpowiedników, możemy spodziewać się zmian w wynikach wyszukiwania (spadków pozycji fraz i widoczności).
Po migracji:
1. Zweryfikować czy zostały usunięte atrybuty noindex, disallow i czy strona nie jest zablokowana przed indeksowaniem – agencja może zerknąć, my dla pewności również to sprawdzimy,
2. Przeanalizować nowy plik robots.txt – prawdopodobnie będzie odpowiedni, trzeba będzie dodać link do sitemapy – my sprawdzimy,
3. Przepiąć kody Ga/GSC/GTM ze starej strony – jeżeli to możliwe, to najlepiej jeśli agencja przepnie kody. Jeśli nie, możemy się tym zająć po przenosinach strony (dane w GA nie będą się zbierać w tym czasie),
4. Stworzyć sitemapę nowej strony – Yoast zrobi z automatu -> przesłać nową sitemapę w GSC -> my się tym zajmiemy,
5. Audyt strony po przenosinach – my zrobimy,
6. Sprawdzić czy nie pojawiły się nowe błędy 404 i dodać do listy przekierowań – my się tym zajmiemy,
7 Regularna analiza GSC po przenosinach strony – my się tym zajmiemy,
8. Zweryfikować proces indeksacji nowych adresów – my się tym zajmiemy,
9. Analiza treści na stronie i kontynuacja działań pod kątem pozycjonowania – do ustalenia priorytety i zaplanowanie działań. Proponuję omówić to na rozmowie już po zakończeniu migracji strony.