Migracja strony – Szablon maila

Przesyłam podsumowanie działań związanych z migracją

Przed migracją:
1.  Przygotować listę przekierowań – my się tym zajmiemy.
    – strony ofertowe przekierujmy na odpowiedniki,
    – artykuły blogowe przekierujmy na odpowiedniki,
    – strony ofertowe, które nie będą miały odpowiednika, przekierujmy na najbliżej powiązane tematycznie,
    – pozostałe strony przekierujmy na stronę główną,
2.   Zweryfikować przekierowanie całej domeny – tak aby była nadal dostępna pod wersją https://example.com -> wszystkie inne (z www/http) powinny być przekierowane na wersję zaczynającą się od https://example.com za pomocą pojedynczego przekierowania 301 – do przekazania do agencji,
3.  Przygotować nowe propozycje meta title/h1 – przygotujemy na podstawie wersji testowej strony,
4.  Wybrać najmniej popularny czas na przenosiny (weekend/wieczór)
5.  Warto zrobić backup strony (adresy URL, Treści itd. możliwe że będzie można je w przyszłości wykorzystać),
6.  Tam gdzie zmienią się treści strony, nagłówki, albo strony nie będą miały swoich odpowiedników, możemy spodziewać się zmian w wynikach wyszukiwania (spadków pozycji fraz i widoczności).

Po migracji:
1.   Zweryfikować czy zostały usunięte atrybuty noindex, disallow i czy strona nie jest zablokowana przed indeksowaniem – agencja może zerknąć, my dla pewności również to sprawdzimy,
2.   Przeanalizować nowy plik robots.txt – prawdopodobnie będzie odpowiedni, trzeba będzie dodać link do sitemapy – my sprawdzimy,
3.   Przepiąć kody Ga/GSC/GTM ze starej strony – jeżeli to możliwe, to najlepiej jeśli agencja przepnie kody. Jeśli nie, możemy się tym zająć po przenosinach strony (dane w GA nie będą się zbierać w tym czasie),
4.   Stworzyć sitemapę nowej strony – Yoast zrobi z automatu -> przesłać nową sitemapę w GSC -> my się tym zajmiemy,
5.   Audyt strony po przenosinach – my zrobimy, 
6.   Sprawdzić czy nie pojawiły się nowe błędy 404 i dodać do listy przekierowań – my się tym zajmiemy,
7    Regularna analiza GSC po przenosinach strony – my się tym zajmiemy,
8.   Zweryfikować proces indeksacji nowych adresów – my się tym zajmiemy,
9.   Analiza treści na stronie i kontynuacja działań pod kątem pozycjonowania – do ustalenia priorytety i zaplanowanie działań. Proponuję omówić to na rozmowie już po zakończeniu migracji strony.

Migracja strony – Szablon maila
0 0 votes
Article Rating
Subscribe
Powiadom o
0 komentarzy
Inline Feedbacks
View all comments
Przewiń na górę
0
Would love your thoughts, please comment.x
()
x