Wiem, że Przemek szkoląc was o tym mówił ale chciałbym jeszcze raz przypomnieć bo trafiłem na świetny przykład tego jak nie można na ślepo ufać Planerowi słów kluczowych Google Ads.
Profiluje produkt https://patiimaks.pl/produkt/gondola-lux-mios-fashion-edition-spring-blossom-cybex.html i w Planera wprowadziłem frazę „gondola mios” licząc, że jak będą inne pasujące słowa to Planer mi da sugestię. Tak się nie stało – więc można pomyśleć, że nie ma innych fraz wyszukiwanych i temat profilowania zamknąć. Tak jednak nie jest.
Dodając RĘCZNIE inne wersje i rozszerzenia znalazłem dużo lepsze wyrażenea jako główną frazę: „gondola cybex mios”.
Ale aby to znaleźć musiałem ręcznie wpisać tą frazę ponieważ Planer mi jej nie zaproponował. Dlatego zwracajcie na to szczególną uwagę. Nie można ślepo ufać Planerowi.
Z tego też powodu ustalone mamy aż 10-15 minut na profilowanie i optymalizację pojedynczej kategorii (gdzie większość zajmuje właśnie profilowanie).
Dobierając, już przy pierwszym podejściu, właściwe frazy możemy dodać je w tytule, H1, w treści oraz na nie linkować uzyskując dużo lepsze efekty. Te kilka dodatkowych minut pozwoli zaoszczędzić wam miesiące pracy.
Ostatecznie dzieląc frazy na 3 grupy i korzystając z narzędzia https://www.toptal.com/marketing/mergewords znalazłem 31 fraz („gondola cybex” – zbyt ogólne), które wrzuciłem do Planera i znalazłem łącznie 3 wyszukiwane wyrażenia. Zajęło to kilka minut.
Oczywiście to jest tylko przykład, który akurat miałem pod ręką i idealnie pasował. Zdarza się to także na bardziej popularne frazy (niektórym was indywidualnie to wskazywałem).
Aby wspomóc się można używać bazy słów kluczowych w SENUTO (https://app.senuto.com/keywords-explorer) i dodać fajne frazy z niego do listy sprawdzenia w Planerze.