Open Graph – co to jest

Własne meta tagi (dane ustrukturyzowane), które są wykorzystywane w portalach takich jak:

  • Facebook;
  • Twitter;
  • Linkedin

OG potrafi przekształcić każdą stronę internetową w obiekt grafu społecznościowego – innymi słowy, te meta tagi pozwalają dodać wybrane przez Ciebie informacje (ze strony) oraz wybranie sposobu w jakich mają się pokazać w social media. Widoczne efekty użycia meta tagów są widoczne tylko w social mediach dlatego będzie to przydatne dla klientów, którzy prowadzą social media (przeważnie FB).

Nie ma potwierdzonych informacji aby OG wpływał w jakikolwiek sposób na SEO jednak (ciekawostka) wg analiz Google lubi metadane Open Graph artykułu i może przyjrzeć się im przynajmniej tak samo, jak znacznikom danych strukturalnych w artykule. 

Dzięki zwiększeniu atrakcyjności wyglądu postów w social mediach możemy znacznie zwiększyć poziom CTR przez social media (a już sama popularność domeny ma wpływ na SEO). Może być to fajny dodatek dla klienta.

Podsumowując:: dodajemy tagi OG oraz udostępniamy tą stronę w social mediach (np. poprzez dodanie linku na FB). Dzięki OG kontrolujemy to co wyświetli się w podglądzie posta/linku:

Tagi OG dodajemy w sekcji <head>. Przykład wyglądu meta tagu OG:

  • <meta property=”og:nazwa-atrybut” content=”wartosc-atrybut”

np.:

  • <meta property=”og:title” content=”Różnica między kotłem jednofunkcyjnym a dwufunkcyjnym” />

Obowiązkowe znaczniki OG:

  • og:title => tytuł obiektu, będzie znajdował się wewnątrz grafu (powinien zawierać max 60 znaków, a najlepiej 40 – jest różnica pod kątem seo 70 znaków)
  • og:description => krótki, jasny i zwięzły opis treści;
  • og:image => jeden lub więcej URLi obrazów reprezentujących określony obiekt w grafie;
  • og:url => kanoniczny URL obiektu, wykorzystywany jako stały ID w grafie

Dodatkowe znaczniki OG, które mogą dodatkowo rozbudować wygląd naszej podstrony:

  • og:type
  • og:audio
  • og:determiner
  • og:locale
  • og:video

Pełna lista tagów znajduje się tutaj natomiast aby zrobić “preview” wdrożonych meta tagów czyli chcielibyście zweryfikować jak dany URL mógłby wyglądać z meta tagami można użyć wtyczki “Open Graph Preview” do Chrome.

Aby zweryfikować poprawność wdrożenia OG można skorzystać z jednej ze stron:

Przykład klienta używającego OG: planetagracza.pl

Open Graph – co to jest
0 0 votes
Article Rating
Subscribe
Powiadom o
0 komentarzy
Inline Feedbacks
View all comments
Przewiń na górę
0
Would love your thoughts, please comment.x
()
x