Opis Projektu
CMS: ShopWay.pl – można uznać za custom, firma upadła, brak jakiejkolwiek dokumentacji
Klient jest z nami od roku, wdrożyliśmy bardzo dużą rozbudowę serwisu o szereg kategorii powiązanych z legowiskami dla psów różnych ras oraz typów. Obecnie jesteśmy w trakcie przygotowywania kategorii pod kolory legowisk. Legowiska dla psów to główny target Klienta, na którym się skupia, jest otwarty na nowe pomysły. Jeśli zaproponujemy, że legowiska w groszki będą się super sprzedawać, będzie szył legowiska w groszki 😀 Sprzedaż poduszek i materacy jest dodatkowym hobby na lato, by zwiększyć przychody w okresie letnim, gdy sprzedaż legowisk słabnie – działa. Klient pisze dla nas bloga, my przerwaliśmy po ostatniej obniżce pisanie, jednak podsyłamy do Klienta tematy do realizacji i zajmujemy się publikacją. Obecnie rozbudowa serwisu został praktycznie zakończona – szukamy pomysłu, co można by zrobić dodatkowego. CMS bardzo ograniczony, bez dokumentacji i trudno cokolwiek wdrożyć bez informatyka.
Jeśli będziemy chcieli zmienić coś wizualnie, wystarczy projekt, Klient wdroży o ile informatyk będzie miał czas (zwykle miał do tej pory). Obecnie Klient jest na obniżce czasowej, chciał odejść z uwagi na drastyczny skok cen materiałów z których szyje legowiska, ponad 20%, a w niektórych 60%, a nie chciał przy tym aż tak podnosić ceny produktów, stąd obniżka.
ROAST:
Julia:
- linki na produktach do strony głównej oraz do kategorii nadrzędnej
- https://www.exclusive-beds.pl/kategoria/legowiska-dla-psa -> linki wewnętrzne
- zweryfikowałabym błędy w GSC
Piotr:
- no follow na koszyk zaloguj, regulamin,polityka i firmę która robiła stronę
- rozbudowa stopki xD
- https://www.exclusive-beds.pl/kategoria/legowiska-dla-psa brak linkowania wewnętrznego w tekście
- sortowanie zmiana url – trzeba zablokować pojawiają się dziwne linki w GSC
- jakieś dziwne url przy paginacji
- podlinkowanego bloga na głównej ale przynajmniej dla mnie jest mało widoczny można dodać go do stopki czy gdzieś w górnym menu
- usunięcie zbędnych pól z formularza /ux kreatywność
- Legowiska dla zwierząt – fraza z potencjałem
- brakujące pole price na produktach – proaktywność
Michał:
- Ecommerce (GA) nie zlicza dobrze – pokazuje tylko 9 transakcji od w ostatnich 12msc a w CMS pokazuje 20 transakcji za maj.
- Duplikacja podstron (netpeak) m.in.:
- 150 podstron nie jest przesłanych w sitemapie.
- Aktualizacja linku na FB (teraz jet http://www.exclusive-beds.pl/informacja/86.
- W breadcrumb kategorie nazywają się np. „Ortopedyczne” zamiast „Legowiska ortopedyczne”:
- https://www.exclusive-beds.pl/kategoria/legowiska-dla-psa/legowiska-ortopedyczne
- Warto aby w breadcrumb pojawiła się pełna nazwa podstrony (linkowanie na wartościowe frazy).
- Dodanie „nofollow” na koszyk, zaloguj, reguamin, polityka prywatności, rejestracja.
- Brak linku do bloga w menu i stopce.
- Dodanie altów do głównych zdjęć na wpisach blogowych np. https://www.exclusive-beds.pl/artykuly/26/jak-nauczyc-psa-czystosci
- Brak linków wewnętrznych w artyułach blogowych (do ofert) oraz powiązanych/innych artykułów. Blog w ostatnim czasie stał się bardzo popularny (wg. GSC) dlatego warto go zoptymalizować.
- Brak mikrodanych breadcrumb
- Warto dodać automatyczny link na produktach do kategorii nadrzędnej (coś jak „Producent: ExclusiveBed”).
- Brak UTM na mapce + nie jest zoptymalizowany tytuł.
- Na podstronie produktów nad H1 brakuje backspace przy producencie np. „ProducentExclusiveBed”
- Na wpisach warto wyśrodkować tekst (H1) np. https://www.exclusive-beds.pl/artykuly/26/jak-nauczyc-psa-czystosci
Wybrane do wdrożenia
- Aktualizacja Sitemap + Wykorzystanie Google Indexing API
- Aktualizacja linku na FB (zrobione)
- Zmiana widoczności Breadcrumbs
- Dodanie atrybutów nofollow na linkach
- Dodanie linków do bloga w stopce i nagłówku
- Dodanie altów na zdjęciach blogowych (w trakcie uzupełniania)
- Rozbudowa linkowania wewnętrznego w treściach blogowych
- Dodanie mikrodanych breadcumb
- Dodanie linku do kategorii nadrzędnej (coś jak „Producent: Exclusive Bed)
- Brak UTM na mapce + niezoptymalizowany tytuł
- Na podstronie produktów nad H1 brakuje backspace przy producencie np. „ProducentExclusiveBed”
- Na wpisach warto wyśrodkować tekst (H1) np. https://www.exclusive-beds.pl/artykuly/26/jak-nauczyc-psa-czystosci
- rozbudowa stopki xD
- sortowanie zmiana url – trzeba zablokować pojawiają się dziwne linki w GSC
- jakieś dziwne url przy paginacji
- brakujące pole price na produktach – proaktywność
- usunięcie zbędnych pól z formularza /ux kreatywność
Większość punktów zgłoszona do realizacji przez Klienta (technicznych)