— Treść przekazanej wiadomości —
Panie Pawle,
Mam bardzo dobre wiadomości – ostatni update, który Google od tygodnia wprowadza bardzo dobre wpłynął na nasza stronę. Według SENUTO w ciągu tygodnia liczba fraz wskoczyła:
* w top 3 – z 98 do 115 * w top 10 – z 485 do 636 * w top 50 – z3,642 do 4,473
Wzrosty te widać także w GA i GSC gdzie ilość wyświetleń i ruchu wzrósł znacząco:
Biorąc pod uwagę, że jesteśmy w najgorszych miesiącach w roku pod względem zainteresowania ofertą mebli realny wzrost ruchu jest większy (powinien być spadek).
Spadek, który nastąpił w czerwcu i listopadzie 2021 roku spowodowany był wcześniejszymi zmianami algorytmu Google, tzw. „Core Update”. Na skutek tego, że 90% zaindeksowanych stron (60,000 zaindeksowanych stron na 6,000, które faktycznie były na sklepie) to były niskiej jakości, często powielające zawartość serwisu strony Google przy okazji większej zmiany algorytmu zaniżyło ocenę serwisu. Teraz przy okazji kolejnej większej zmiany algorytmu Google widząc ile pracy poświęciliśmy na oczyszczenie sklepu i jaką wartość strona przedstawia obecnie postanowił ponownie zaufać serwisowi. *Jest to nasz wspólny ***wielki * sukces*.
Niestety bardzo często jak ranking strony zostanie zaniżony przez „Core Update” Google nawet po poprawie szkodzących elementów trzeba czekać na kolejną dużą aktualizację (3-6 miesięcy) aby przywrócić wyniki co potwierdzają znane nazwiska w branży:
*Barry Schwartz:* /”So if you got hit by a core update, the chances of bouncing back fully before the next core update is unlikely but you may see some incremental increases between if data shifts in your favor.”/ www.seroundtable.com/google-core-update-data-refresh-33509.html
Analizując dane w GSC zauważyłem także, że Google widzi jeszcze około 10,000 podstron, które są małowartościowe. Wśród nich pojawiły się nowe warianty, które nie były wcześniej widoczne i zablokowane. Niestety w GSC pokazana jest tylko próbka 1,000 danych z każdego raportu. Jeszcze w tym tygodniu przeprowadzę analizę i albo zablokuję te strony albo przygotuje wytyczne dla Pana Rafała.
Także w tym tygodni prześlę Panu wytyczne dla stron kolekcji.
Przedstawione powyżej wzrosty są początkowymi danymi. Jestem przekonany, że za 2 tygodnie te dane będą prezentować się jeszcze lepiej. Chciałbym także zauważyć, że teraz jest najlepszy moment aby zwiększyć budżet a tym samym działania nad stroną. Mamy okres „ogórkowy” w branży, który jest najlepszym czasem na wzmożone działania przed sezonem. Proszę pamiętać, że wszelkie zmiany na stronie w Google w pełni widoczne są dopiero po kilku tygodniach. Dodatkowo następny „Core Update” Google, patrząc na trend historyczny, _powinien_ być w okresie październik-listopad czyli tuż przed sezonem. Działania w tym okresie – dokończenie czyszczenia serwisu oraz rozbudowa działów i treści powinna powinna bardzo ładnie zsynchornizować się z tą aktualizacją i wywindować sklep na rekordowe pozycje, ruch oraz sprzedaż.