Nasycenie frazą główną produktów – Case Study

besimo.pl

Założenia wstępne

  • Treści i linki nie były dodawane w analizowanych okresie w tej kategorii, ani na jej produktach.
  • Dodano jedynie optymalizację na produkty z grupy sofy na wysokich nóżkach.

Cel i działania

Przetestowałem jak wpływanie nasycenie frazą sofa/kanapa na nóżkach produktów, a zatem i linków wewnętrznych na moim kliencie.

Sprowadziło się to do dodania „na nóżkach” do nazwy każdego z produktów.

https://besimo.pl/category/sofy-z-wysokimi-nozkami

Zmiana została wdrożona 16 maja.

Przyrównałem w GSC widoczność i średnią pozycję dla wszystkich fraz zawierających „nóżkach” w okresie 16 maj do 28 maj i podobny okres w kwietniu (na początku maja była majówka, więc odrzuciłem w przedbiegach porównanie do tego okresu).

https://search.google.com/u/2/search-console/performance/search-analytics?resource_id=https%3A%2F%2Fbesimo.pl%2F&query=*n%C3%B3%C5%BCkach&metrics=IMPRESSIONS%2CPOSITION&start_date=20220516&end_date=20220527&compare_start_date=20220411&compare_end_date=20220422

Szału ta zmiana nie zrobiła, bo poprawiała o 30% widoczność strony i średnią pozycję z 35.2 na 27.5.

Analizując śledzone pozycje fraz szczególnie istotnych, widzimy jednak poprawy.

https://oko.widoczni.pl/historia1a.php?id_frazy=373947&url=besimo.pl&ile=30
https://oko.widoczni.pl/historia1a.php?id_frazy=373948&url=besimo.pl&ile=30
https://oko.widoczni.pl/historia1a.php?id_frazy=373949&url=besimo.pl&ile=30
https://oko.widoczni.pl/historia1a.php?id_frazy=373950&url=besimo.pl&ile=30
https://oko.widoczni.pl/historia1a.php?id_frazy=373954&url=besimo.pl&ile=30

https://oko.widoczni.pl/historia1a.php?id_frazy=373953&url=besimo.pl&ile=30
https://oko.widoczni.pl/historia1a.php?id_frazy=373955&url=besimo.pl&ile=30
https://oko.widoczni.pl/historia1a.php?id_frazy=373956&url=besimo.pl&ile=30

https://oko.widoczni.pl/historia1a.php?id_frazy=373957&url=besimo.pl&ile=30

Wnioski – besmio.pl

Przyjęty wniosek jest taki, że dodanie frazy „na nóżkach” pomogło poprawić nieco pozycje dla wielu fraz.

W analizowanym okresie jednak były prowadzone działania na innych elementach strony (linkowanie, treści, optymalizacji), co mogło przenieść pośrednio się na poprawę również tej kategorii, będę przeprowadzał podobne testy na innych kategoriach i produktach, by potwierdzić te wnioski.

Nasycenie frazą główną produktów – Case Study
0 0 votes
Article Rating
Subscribe
Powiadom o
2 komentarzy
najstarszy
najnowszy oceniany
Inline Feedbacks
View all comments

Czy zmieniałeś również meta title na zaktualizowaną nazwę produktu tzn. <title>SCANDI Sofa na nóżach</title>?

Przewiń na górę
2
0
Would love your thoughts, please comment.x
()
x