besimo.pl
Założenia wstępne
- Treści i linki nie były dodawane w analizowanych okresie w tej kategorii, ani na jej produktach.
- Dodano jedynie optymalizację na produkty z grupy sofy na wysokich nóżkach.
Cel i działania
Przetestowałem jak wpływanie nasycenie frazą sofa/kanapa na nóżkach produktów, a zatem i linków wewnętrznych na moim kliencie.
Sprowadziło się to do dodania „na nóżkach” do nazwy każdego z produktów.
https://besimo.pl/category/sofy-z-wysokimi-nozkami
Zmiana została wdrożona 16 maja.
Przyrównałem w GSC widoczność i średnią pozycję dla wszystkich fraz zawierających „nóżkach” w okresie 16 maj do 28 maj i podobny okres w kwietniu (na początku maja była majówka, więc odrzuciłem w przedbiegach porównanie do tego okresu).
Szału ta zmiana nie zrobiła, bo poprawiała o 30% widoczność strony i średnią pozycję z 35.2 na 27.5.
Analizując śledzone pozycje fraz szczególnie istotnych, widzimy jednak poprawy.
Wnioski – besmio.pl
Przyjęty wniosek jest taki, że dodanie frazy „na nóżkach” pomogło poprawić nieco pozycje dla wielu fraz.
W analizowanym okresie jednak były prowadzone działania na innych elementach strony (linkowanie, treści, optymalizacji), co mogło przenieść pośrednio się na poprawę również tej kategorii, będę przeprowadzał podobne testy na innych kategoriach i produktach, by potwierdzić te wnioski.
Czy zmieniałeś również meta title na zaktualizowaną nazwę produktu tzn. <title>SCANDI Sofa na nóżach</title>?
W sumie nie. Nawet taka prosta zmiana w przypadku kilkudziesięciu produktów jest czasochłonna. Ale w sumie zlecę do wykonania w czerwcu do MI i dam znać, na temat dalszych efektów.