listprzewozowy.com.pl – Roast

Opis projektu:

CMS: Drupal 7

Klient jest z nami od dawana. Obecnie na linkowaniu, ale niestety widać wahania fraz, co na pewno przełoży się niekorzystną sytuację na ruchu. Mamy ograniczone działania względem treści — nie możemy ich na razie ruszyć.

Trzeba znaleźć dodatkowe elementy, które można zrobić, by poprawić już dobre pozycje na top3 wszystko.

Roast

Grzegorz

  • Wdrożenie optymalizacji na stronach – wraz z description – na liście fraz checkbox nie jest oznaczony, description raczej również się nie pojawia, a title są długie – chociaż akurat z dobrymi pozycjami, więc trochę ryzyko ruszać
  • Klik w Spedtrans – nie przenosi do strony głównej – co wydawałoby się dosyć logiczne, domek przenosi 
  • Header trochę mało czytelny – przypomina bardziej Breadcrumbs niż menu na stronie
  • W stopkę można by wykorzystać i podlinkować jeszcze oferowane programy, jest dużo miejsca na szarym tle do zagospodarowania
  • Teksty nie są zbytnio sformatowane – na stronie głównej np. brak H1. Na stronie: https://www.listprzewozowy.com.pl/pl/program_dla_transportu_spedycji_spedtrans_sql/ można by dla screenów dać bardziej czytelne nagłówki – co przedstawiają, obecnie ich opis gubi się w tle, a zawsze można upchnąć jakąś frazę w niego.
  • Link na ostatniej pozycji Breadcrumbs i Stona główna zmiana na spedtrans

  • Maciosoft jest ich, czy zewnętrzna firma?
  • https://www.listprzewozowy.com.pl/pl/kontakt/ – wyróżniłbym bardziej przycisk Wyślij – większy, lub bardziej na środku, obecnie jak ktoś przewinie w dół strony, bardziej widoczne są przyciski pod mapką niż wysłanie formularza
  • Nieładnie tak linkować do TeamViewer i nie ostrzegając o pobraniu oprogramowania zewnętrznego – a tak się dzieje klikając na pomoc zdalna i prezentacja 
  • Flagi na stronie nie działają, jeśli nie są zmianą języka to warto zamiast nich dać na stronie głównej informację w jakich językach się porozumiewamy – albo cokolwiek wyjaśniającego, dlaczego znalazły się flagi  – jednak działają 😀
  • Wydajność na mobile wskazało 6 pkt w PS, jak na kogoś kto oferuje oprogramowanie to słabo, Klient raczej nie będzie tego sprawdzał, chyba, że jest dociekliwy, ale warto zadbać, by przejść wyżej
  • Wskazałbym także Klientowi uwagę na dobór zdjęć do bloga – ważą blisko 1MB

Piotrek

  • nie ma desc na głównej 
  • nie ma h1 na głównej ( czy to się łapie pod “ nie ruszamy treści” ?)
  • rozbudowa stopki xD 
  • brak podlinkowanego tel w stopce 
  • nofollow na politykę 
  • stopka Maciosoft prowadzi na główną 
  • na produktach sociale nofollow 
  • zablokować wyniki wyszukiwania 
  • nofollow na koszyk i szukajkę 
  • robots txt sitemapa na dole 

Mateusz

– podlinkować tel w stopce

– nofollow na polityke prywatności

– brak description, np. na stronie głównej itd.

– sitemapa do aktualizacji (brak podstron od 2019 roku do teraz)

– błędy serwera 500 w GSC (do informatyka)

– przyklejone menu na mobile

– breadcrumb: brand zamiast strony głównej, link na ostatnią pozycje

– popracować nad linkowaniem wew.

listprzewozowy.com.pl/pl/system-zarzadzania-transportem/ – brak w treści

piszesz że tekstów nie możemy ruszać, ale są miejsca na stronie i w tekstach w których są frazy, np. na stronie głównej w treści występuje system TMS, więc warto podlinkować

– słaby LCP na mobile: 7! – problem z obrazami

Karolina

– uzupełnienie description i H1 w celu nasycenia frazami, ktore wspominane są w opisie

– dodanie treści alternatywnych na grafikach

– dodanie klikalnego nr do stopki

– wyindeksowanie niesitotnych podstron

https://www.listprzewozowy.com.pl/pl/search/node/%20language%3Apl/#

– dosyciłabym H1 na produktach zeby wskazywały co to jest https://www.listprzewozowy.com.pl/pl/program_dla_spedycji_transportu_sklep/

typu „system zarządzania nazwa produktu”

– poprawiłabym wczytywanie grafik na wersji mobilnej

Julia

Elementy wybrane do wdrożenia

Wnioski z roast do wdrożenia:
GSC

  • 500 do sprawdzenia (analiza + raport do klienta – proaktywność)
  • ogólnie zrobić audyt indeksacji

Onsite

  • breadcrumbs (strona główna, link na ostatniej podstronie)
  • dodanie linków wewnętrznych na frazy w obecnych treściach
  • wczytywanie grafik
  • nagłówki h1 na produktach
  • wyindexowanie niepotrzebnych stron
    — wyszukiwarka
    — koszyk
    — strony administracyjne
  • alty na grafikach (jest jakieś randomowe)
  • stopka do rozbudowy
    — linki dodatkowe
    — nofollow na politykę prywatności
  • puścić netpeak
    — brakujące desc
    — sitemap do aktualizacji (GSC do sprawdzenia)
  • strony strony typu node (site)
  • Page Speed – koniecznie do klienta (analiza + raport do klienta)
    — kompresja zdjęć na blogu (po 1mb)
    — LCP – na mobile do weryfikacji
    — mikrodane FAQ na stronie FAQ
  • duplikaty canonicali w odpowiedzi nagłówka serwera

UX – same proaktywności

  • przyklejone menu dla mobile
  • flagi działają randomowo
  • przy artykułach z obrazkami powiększyć teksty bo się zlewają
  • kontakt przycisk wysyłki formularza powiększyć
  • pomoc zdalna powinna prowadzić do landingu, a nie do pobierania narzędzia

Dodatkowe frazy – do przegadania z Michałem

  • CMR
  • dodatkowe blogi w budżecie (pomysły z Temidy)

Co udało się wdrożyć i jakie dało to efekty

Do napisania 01.07.2022

listprzewozowy.com.pl – Roast
0 0 votes
Article Rating
Subscribe
Powiadom o
0 komentarzy
Inline Feedbacks
View all comments
Przewiń na górę
0
Would love your thoughts, please comment.x
()
x