Pytanie od klienta:
Dzień dobry
Proszę o podpowiedź , co możemy zrobić z wizytówką naszego lokalu pizzeria nocna wrocław?
Przejęliśmy ten lokal z bardzo kiepskimi opiniami – i chcieli byś jako nowa firma mieć ,, czysta kartę”
Co najlepiej zrobić w tej sytuacji ?
Odpowiedź mailowa
Dzień dobry Panie Tomaszu, jeżeli, że chodzi o negatywne opinie na wizytówce Google Moja Firma to opinii Google nie można wyłączyć, schować ani usunąć. Zalecam zgłaszanie negatywnych opinii – część z nich może zostać uznana jako spam i usunięta, lecz nie stawiałbym w pełni na to rozwiązanie.
Dodatkowo Google nie pozwala na usunięcie profilu w Mapach i założenie nowego konta firmy. Nawet jeśli technicznie uda nam się to zrobić, to i tak opinie ze starej wizytówki zostaną przeniesione na nową, ponieważ Google wykryje duplikat.
Rozwiązania są 3:
- Odpowiedź na negatywne opinie.
Warto pamiętać, że starsza wizytówka może być lepiej wypozycjonowana w Mapach (ponieważ na pozycję w wynikach ma wpływ m.in. staż wizytówki oraz ilość opinii). Warto zadbać o dokładne opisanie profilu Google Moja Firma oraz o zdobycie pozytywnych opinii, które pomogą poprawić średnią ilość gwiazdek. Zachęcam również do aktywnego odpowiadania na negatywne komentarze aby potencjalni klienci mogli skonfrontować negatywne opinie z Państwa perspektywą.
Rozwiązaniem może być też lokalna akcja promocyjna pokazująca nowe standardy i jakość usługi. Np. jednorazowa akcja, mała pizza dla każdej osoby która wystawiła negatywną opinie, tak aby poznała nową jakość i poprawiła swoją opinie. W ten sposób możemy skutecznie poprawiać negatywne opinie oraz odzyskać pulę klientów którzy w normalnych warunkach nigdy by do nas nie wrócili. - Zmiana lokalizacji firmy.
Jeżeli firma zmienia lokalizację, istnieje możliwość wyczyszczenia profilu, nie łamiąc przy tym regulaminu Mapy Google. W przypadku zmiany lokalizacji firmy należy zamknąć starą wizytówkę i otworzyć nową. Tak można zgodnie z regulaminem pozbyć się wszystkich opinii. Stare opinie pozostaną w starej wizytówce, którą należy zgłosić jako zamkniętą. Warunkiem jest jednak prawdziwa zmiana lokalizacji. - Utworzenie nowej wizytówki i zamknięcie starej pod tym samym adresem.
Ten sposób może spowodować, że nasz profil zostanie uznany za podejrzany a cała operacja za próbę manipulacji więc nie zalecamy jego wykonania. Znamy natomiast przypadki w których otworzenie nowej wizytówki pod tym samym adresem i zamknięcie starej nie spowodowało przeniesienia komentarzy i innych negatywnych skutków. To rozwiązanie traktowałbym jako ostateczne. Aby zminimalizować ryzyko nałożenia kary od Google można zrobić rebranding firmy i zmienić elementy takie jak: nazwa, numer telefonu, adres strony internetowej, zdjęcia itp.