Nowe konto należy utworzyć na takim samym mailu, które jest przypisane do GSC (weryfikacja domeny odbywa się przez GSC).
1. Przechodzimy na stronę https://publishercenter.google.com/ i klikamy dodaj publikacje:
2. Uzupełniamy dane związane z domeną klienta.
3. Kolejnym krokiem jest ustawienie publikacji:
– Należy uzupełnić dane oraz kliknąć w zweryfikuj zgodnie z zaznaczonym miejscu na poniższym zrzucie:
– Należy również dodać maila klienta na którego przyjdzie link z potwierdzeniem założenia konta. Następnie klikamy dalej:
– Kolejnym krokiem jest dodanie logo (logo musi być dodane w zalecanych rozmiarach 1000x1000px lub 512x512px). Po dodaniu logo klikamy zapisz:
4. Kolejnym etapem jest przygotowanie publikacji. Należy wrócić do głównego widoku i kliknąć w wiadomości Google:
– Należy uzupełnić dane na temat publikacji oraz wybrać kategorię. Następnie klikamy dalej:
– W dalszym etapie musimy utworzyć sekcje, które będą widoczne w aplikacji. Klikamy nowa sekcja -> lokalizacja internetowa. Następnie klikamy dodaj oraz dalej:
– W ostatnim etapie widzimy podgląd publikacji. Należy kliknąć zapisz. Czas weryfikacji konta trwa do 2tyg:
Ostatnim etapem jest dodanie etykiety treści. Wybieramy opcję Blog:
Należy również zadbać o aspekty techniczne na stronie klienta:
– Optymizacja bloga (dane strukturalne dla wpisów, zdjęcia w dobrej rozdzielczości, weryfikacja w GSC „Obsługa na urządzeniach mobilnych” itp.).
Jeśli ktoś będzie miał problemy lub pytania to służę pomocą.