Weryfikacja i przygotowanie klientów do korzystania z Raportów skuteczności w Helpdesk

Wdrażamy nowy system raportowania poprzez Helpdesk. Założenie jest proste, klient loguje się do swojego konta w serwisie Helpdesk i ma dostęp wszystkich raportów w jednym miejscu. Docelowa liczba raportów na pewno będzie ulegała zmianie, ale na pewno początek przenosimy raport skuteczności.

Raport ten będzie generowany automatycznie co miesiąc, za zakończony poprzedni. W tym celu będzie wykorzystywał konfigurację, dla każdego klienta inną. Dzięki temu raport będzie miał możliwość przystosowania do każdego klienta z osobna.

Taka forma raportowania docelowo ma wyprzeć pisanie wniosków czy wysyłkę innych raportów – tzn. mniej roboty dla każdego z nas i poprawa przejrzystości i ilości raportowanych danych dla klientów.

Dane wykorzystywane w raporcie skuteczności bazują na:

  • danych z Google Analytics
  • danych z Google Search Console
  • fraz śledzonych i priorytetowych
  • konkurencji i danych z SENUTO
  • ustawień celów w edycji klienta

Do zarządzania raportami z Oka służy widok: https://oko.widoczni.pl/reports/seo/reports-config.php8?id_klient=2

Natomiast do prezentacji wygenerowanych raportów będzie służył Helpdesk. Klienci będą widzieć jedynie swoje raporty, natomiast my będziemy korzystać z technicznego konta, które pozwala na podglądanie każdego raportu.

Dane do logowania się do helpdesku powinniście dostać wraz z mailem lub zapytajcie swojego TL.

Panel w oku składa się z 5 działących zakładek:

  • Klient | Raport skuteczności – dane dotyczące jednego klienta
    • Konfiguracja raportu – wybieramy, które elementy mają się znaleźć w raporcie i klikamy nadpisz konfiguracje
    • Wygeneruj raport – pozwoli na ręczne generowanie raportów (po zmianie konfiguracji np.)
    • Raporty dla klienta – linki do raportów + opcja akceptacji (niezaakceptowany raport nie wyświetli się klientowi!)
  • Wszyscy | Raport skuteczności – tutaj znajdują sie podobne sekcje jak w przypadku dla klienta ale dla wszystkich klientów, dla bezpieczeństwa tylko nieliczni mają tam dostęp.
  • Logi – Z drugiej karty można włączyć generowanie raportów, ta karta pozwala na podglądanie tego procesu.
  • Moi klienci | Status – w tej karcie znajdują się raporty dotyczące danych, które są wykorzystywane do generowania raportów jak i lista dostępnych maili API.
  • Wszyscy klienci | Status – alegorycznie do poprzedniej karty znajduje się tutaj raport dotyczących danych dla wszystkich klientów.

Co mam zrobić w związku z tym?

Przed uruchomieniem całego projektu:

  • Sprawdzić wygenerowane raporty
  • Dodać brakujące źródła danych
  • Ustawić konfiguracje raportu dla każdego klienta

Po uzyskaniu nowego klienta przez opiekuna (ale przed końcem msc):

  • Uzupełnić w edycji klienta kluczowe pola
  • Uzyskać dostępy do narzędzi analitycznych
  • Dodać konkurencje (SEO – ale trzeba ich pilnować)
  • Oznaczyć frazy priorytetowe (SEO – ale trzeba ich pilnować)
  • Upewnić się, że klient zalogował się do Helpdesku (musi wiedzieć, jak sprawdzać raporty bez co, miesięcznych pytań)
  • Ustawić numery celi w edycji klienta (SEO – ale trzeba ich pilnować)

Co miesiąc:

  • Podejrzeć raport dla każdego klienta i go zaakceptować.
  • Ewentualnie wdrożyć poprawki do konfiguracji, uzupełnić dane i wygenerować ręcznie nowy za ten okres.

Zaczynamy od pierwszego – przed uruchomieniem projektu:

  • Wejdź w panel raportów w Moi klienci | Status
  • Dla każdego klienta
    1. Wejść w wygenerowany raport (link: Konfiguracja raportów) i zapoznać się z nim. Trzeba sprawdzić również dane z dla wyświetleń domeny GSC i ceków i ruchu z GA (linki z wtyczki -1msc, cele ręcznie trzeba ustawić).
    2. Sprawdź, czy nie ma problemów z Danymi z GSC, GA, Konkurencją, Frazami priorytetowymi, Kontem użytym do zbierania danych (to, co na czerwono w raporcie oznacza jakiś problem)
    3. Dane z GSC i GA wymagają dodanego konta z uprawnieniami (dostępne maile znajdziecie poniżej). Mail przypisany do narzędzia powinien być taki sam w GSC i GA. Dodatkowo należy wpisać go w edycji klienta w pole GSC i GA API:
    4. Konkurencje musi dodać opiekun SEO (zgodnie z zaleceniami około 3 domeny, link znajduje się w wyszukiwarce klientów)
    5. Frazy priorytetowe musi oznaczyć opiekun SEO
    6. Konto przypisane powinno się zgadzać z kontem używanym, jeżeli nie należy sprawdzić, czy w narzędziach i w oku funkcjonuje ten sam mail. Uwaga: Nie mylcie maili używanych do indexing API z mailami do danych. Te drugie są widoczne w raporcie wspominanym wyżej i tylko na nich powinniście bazować.
    7. Pamiętajcie też nie dodawać więcej niż jedno konto API do pobierania danych w narzędziu.
    8. Po dodaniu nowych uprawnień, kont itp. musicie poczekać około dzień dla GSC i GA i około 3 dni dla (danych) konkurencji. Tyle zajmuje ich agregacja po tym czasie. Możecie ręcznie wygenerować raport i sprawdzić, czy wszystko jest ok.
Pole w edycji klienta
  • Ustawić konfigurację dla klienta (link konfiguracja raportów). Nie każdemu klientowi będziemy wszystko raportować (pamiętajcie, że możecie wybrać inne elementy i wygenerować nowy raport zawsze), dlatego należy dla każdego z nich ustawić unikalną konfigurację. To robicie po prostu oznaczając checkboxy i klikając przycisk Nadpisz konfiguracje – ta będzie brana pod uwagę, przy następnym generowaniu raportu dla tego klienta to znaczy, że jeżeli chcemy poprawić raport , to trzeba go ręcznie wygenerować.

Raportowanie problemów:

https://docs.google.com/spreadsheets/d/1K67htE97gKEJLicPHOeG7gweAS44ZeucGqbzEAOLVjM/edit?usp=sharing

Dane z GA i GSC – jeżeli jesteście pewni, że konta GA i GSC macie podpięte właściwie, ale dane się nie pobrały prawidłowo (np. brakuje ich, różnią się oznaczcie to w powyższym arkuszu Google Sheets.

Dane z SENUTO – jeżeli konkurencja jest dodana poprawnie, lub jeżeli dodaliście 3 dni temu i nadal nie ma danych napiszcie w powyższym arkuszu Goolge Sheets.

Literówki, błędne określenia – jest to tego osobny arkusz, dodajcie screena + info jak powinno być poprawnie

Inne błędy w działaniu – link nie działa, rzuca jakiś błąd – mailowo sebastian.soczka@widoczni.pl

Weryfikacja i przygotowanie klientów do korzystania z Raportów skuteczności w Helpdesk
0 0 votes
Article Rating
Subscribe
Powiadom o
0 komentarzy
Inline Feedbacks
View all comments
Przewiń na górę
0
Would love your thoughts, please comment.x
()
x